Pregled bibliografske jedinice broj: 107172
Usporedivost leksikona dječjeg jezika i jezika odraslih - povezanost i uloga lingvističkih i kognitivnih čimbenika
Usporedivost leksikona dječjeg jezika i jezika odraslih - povezanost i uloga lingvističkih i kognitivnih čimbenika // XV. savjetovanje Hrvatskoga društva za primijenjeni lingvistiku Psiholingvistika i kognitivna znanost u hrvatskoj primijenjenoj lingvistici
Opatija, Hrvatska, 2001. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 107172 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedivost leksikona dječjeg jezika i jezika odraslih - povezanost i uloga lingvističkih i kognitivnih čimbenika
(Comparability of the lexicon of child language and adults language - connection and role of linguistic and cognitive factors)
Autori
Kovačević, Melita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
XV. savjetovanje Hrvatskoga društva za primijenjeni lingvistiku Psiholingvistika i kognitivna znanost u hrvatskoj primijenjenoj lingvistici
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.05.2001. - 19.05.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Sažetak
Razvoj ranoga leksikona pod utjecajem je velikog broja čimbenika koji taj razvoj u datom razvojnom razdoblju djeteta ili ograničavaju ili ga potiču. Usvajanje prvih riječi i njihovih značenja složeni je proces što ustroj ranoga leksikona čini značajno ralikovnim od ustroja leksikona odraslih govornika. Ustroj dječjega leksikona odražava njegov spoznajni razvoj, mogućnosti za analizu i prilagodbu unutrašnjih reprezentacija te je konačno pod izravnim utjecajem jezičnoga ulaza, dakle jezika sredine. U radu ćemo raspraviti različite mogućnosti ustrojavanja rječnika te argumente za i protiv takvih klasifikacija. Usmjerit ćemo se na razvrstavanje ranoga rječnika te ćemo kvalitativnim i kvantitativnim pokazateljima provjeriti koliko se rječnik djeteta udaljava od rječnika odraslih, odnosno od formalnih gramatika. Na temelju takve rasprave i moguće opravdanosti odnosno neopravdanosti različitih pristupa u jezičnim analizama, potaknut ćemo raspravu o jezičnim univerzalijama vs. jezičnih posebnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013008
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Melita Kovačević
(autor)