Pregled bibliografske jedinice broj: 1071653
Stavovi nastavnika o inkluzivnom odgoju i obrazovanju
Stavovi nastavnika o inkluzivnom odgoju i obrazovanju // Magistra Iadertina, 13 (2018), 1; 91-104 doi:10.15291/magistra.2815 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)
CROSBI ID: 1071653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi nastavnika o inkluzivnom odgoju i
obrazovanju
(TEACHER ATTITUDES TOWARDS INCLUSIVE
UPBRINGING AND EDUCATION)
Autori
Karamatić Brčić, Matilda ; Viljac, Tea
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 13
(2018), 1;
91-104
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo
Ključne riječi
odgojno-obrazovna inkluzija ; nastavnik ; pretpostavke provođenja inkluzije
(inclusive education and upbringing, teachers, key assumptions for providing incusive education .)
Sažetak
Koncept inkluzivnog obrazovanja sve odgojno- obrazovne ustanove stavlja pred nove zadaće u kojima se uloga učitelja i nastavnika mijenja u skladu sa zahtjevima obrazovnih politika. Stavovi uvjetuju ponašanje ljudi, a formiraju se na temelju različitih čimbenika. U kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja pozitivni stavovi učitelja i nastavnika prema implementaciji i provođenju inkluzije ključna je pretpostavka za uspješan proces inkluzije na razini školske prakse. Cilj ovoga rada je prikazati stavove nastavnika prema provođenju procesa inkluzije u osnovnim školama. Dobiveni rezultati istaknuli su značaj i ulogu nastavnika na razini predmetne nastave u procesu inkluzije. Identificirana su i područja u okvir kojih nastavnici mogu pridonijeti podizanju kvalitete procesa inkluzije u svim njenim dimenzijama. U okviru odgojno-obrazovnog sustava i pedagoškom smislu riječi, smanjenje razlika u svakodnevnoj praksi znači prihvaćanje razlika među učenicima kao poticaja u aktivnostima stjecanja potrebnih znanja za školovanje, život i rad, a ne kao prepreke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija