Pregled bibliografske jedinice broj: 1071572
INOVACIJE POSLOVNOG MODELA KAO IZVOR KONKURENTSKE PREDNOSTI
INOVACIJE POSLOVNOG MODELA KAO IZVOR KONKURENTSKE PREDNOSTI // KVALITETA – JUČER, DANAS, SUTRA, 21 (2020) / Drljača, Miroslav (ur.).
Crikvenica: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, 2020. str. 173-183 doi:10.30657/hdmk.2020.43 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1071572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
INOVACIJE POSLOVNOG MODELA
KAO IZVOR KONKURENTSKE PREDNOSTI
(BUSINESS MODEL INNOVATION AS A SOURCE OF
COMPETITIVE ADVANTAGE)
Autori
Buntić, Luka ; Damić, Mate ; Sesar, David
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
KVALITETA – JUČER, DANAS, SUTRA, 21 (2020)
/ Drljača, Miroslav - Crikvenica : Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, 2020, 173-183
Skup
21. međunarodni simpozij o kvaliteti: Kvaliteta - jučer, danas sutra
Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 18.03.2020. - 20.03.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poslovni model, inovacije, konkurentska prednost
(business model, innovation, competitive advantage)
Sažetak
Na globalnom tržištu poduzeća sve teže ostvaruju konkurentsku prednost kroz klasične modele poslovanja, a posebice ukoliko su određene pretpostavke utjecale na razvoj istih prije pojave digitalne ekonomije. U takvoj situaciji, poduzeća se sve više odlučuju za primjenu inovacije u svojem poslovnom modelu te kreiranje svojevrsnog izvora konkurentske prednosti u istome. Poslovni model smatra se dizajniranim skupom aktivnosti kroz kojega poduzeće stvara i bilježi vrijednost te ostvaruje profit. Također, on definira sve aktivnosti i financijske mehanizme poduzeća. Inovacija poslovnog modela jednako je važna, kako u privatnom, tako i u akademskom sektoru. Ona podrazumijeva promjenu postojećeg poslovnog modela i dizajn novoga prijedloga vrijednosti, procesa stvaranja vrijednosti te dugoročnog financijskog plana. Prilikom primjene inovacije u poslovnom modelu, potrebna je potpora cijele organizacije kako bi se proces inoviranja uspješno proveo. Unatoč brojnim prednostima primjene inovacija u poslovnim modelima, mnogobrojna poduzeća se ne odlučuju za taj korak. Iz tog razloga, u ovom radu dan je pregled literature o primjeni inovacija u poslovnom modelu, kako bi poduzetnici i menadžeri kvalitete uvidjeli važnost primjene istih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb