Pregled bibliografske jedinice broj: 1071520
Dinamične ideje Monge-a u 21. stoljeću
Dinamične ideje Monge-a u 21. stoljeću // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 21 (2020), 82; 4-21 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1071520 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dinamične ideje Monge-a u 21. stoljeću
(Dynamic ideas of Monge in the 21st century)
Autori
Mladinić, Petar ; Radović, Nikol
Izvornik
Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike (1332-3008) 21
(2020), 82;
4-21
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
deskriptivna geometrija, vizualizacija, grafička komunikacija, aksonometrijska kocke, program dinamične geometrije Sketchpad
(descriptive geometry, visualization, graphic communication, axonometric cubes, dynamic geometry program Sketchpad)
Sažetak
Svijet u kojem živimo mijenja se neprestano i neumoljivo pojavom novih tehnologija. Promjene utječu na načine učenja i poučavanja tradicionalnih predmeta, matematika a napose deskriptivne geometrije. Tvorac deskriptivne geometrije G. Monge još je u 18. stoljeću definirao temeljne metode vizualizacije trodimenzijskih geometrijskih figura u dvodimenzijskom okružju. Iako su te metode prvih 10 godina bile vojna tajna, Monge nije mogao predvidjeti da će vremenom te metode postale standardni jezik grafičke komunikacije građevinaria, arhitekata, kartografa, brodara, slikara, dizajnera, art – street umjetnika, . . Postavlja se pitanje da li i danas, u 21. stoljeću treba poučavati na isti način, i kako pri tome zadovoljiti nove izazove poučavanja/ učenja? Kako naći dobru mjeru između tradicionalnog poučavanja i primjene tehnologije? Kako primjeniti tehnologiju kao alat kojim se usvajaju nove vještine u kombinaciji sa klasičnim kompetencijama deskriptivne geometrije, a ne tehnologiju radi tehnologije? Da bi se odgovorilo na sva ta pitanja treba imati na umu da učenici imaju problema sa vizualizacijom na relaciji prostor – ravnina što je posljedica života u virtualnom svijetu – svijetu igara. Naša je ideja pokazati kako povezati klasično (Mongeovih metoda projiciranja na tri ortogonalne ravnine) – dinamičnu vizualizaciju uporabom programa dinamične geometrije na modelu aksonometrijske kocke u cilju približavanja „teških“ - klasičnih metoda u okružju koje je učenicima blisko. Aksonometrijska kocka ima za cilj „kopiranja“ poznatog okružja iz igrica u kojemu je prostor zatvoren/ ograničen. Dinamičnost osigurava istovremenu promjenu na aksonometrijskoj kocki (trodimenzijskom okružju) i ravnini (dvodimenzijsko okružje – Mongeov svijet) pa se tako učenici nalaze u poznatoj situaciji kao i u igricama te bez većih problema usvajaju dinamično – klasične Mongeove metode vizualizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika