Pregled bibliografske jedinice broj: 1071510
Uloga slobodnog vremena i društvenih mreža u samoprocjeni kvalitete života učenika višeg sekundarnog obrazovanja
Uloga slobodnog vremena i društvenih mreža u samoprocjeni kvalitete života učenika višeg sekundarnog obrazovanja, 2020., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1071510 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga slobodnog vremena i društvenih mreža u
samoprocjeni kvalitete života učenika višeg
sekundarnog obrazovanja
(The role of leisure time and social networks in
self assessment of quality of life of students
in upper secondary education)
Autori
Rattinger, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.06
Godina
2020
Stranica
293
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
društvene mreže, kvaliteta života, slobodno vrijeme, učenici višeg sekundarnog obrazovanja
(leisure time, social networks, quality of life, higher secondary-school students)
Sažetak
Slobodno vrijeme, zajedno sa korištenjem društvenih mreža kao jednim od svojih imanentnih elemenata, može imati značajnu ulogu u kvaliteti života. Stoga je cilj istraživanja bio ispitati obilježja i prediktorsku ulogu slobodnog vremena i upotrebe društvenih mreža u kvaliteti života učenika višeg sekundarnog obrazovanja. Istraživanje je provedeno u na uzorku učenika različitih usmjerenja (N = 594) koji žive u urbanim i ruralnim područjima Zagreba i okolice te je iz tog uzorka intervjuirano 23 učenika. Uz polustrukturirani intervju i utemeljenu teoriju, za prikupljanje podataka preuzeti su odgovarajući instrumenti koji osim demografskih podataka sadrže Skalu aktivnosti u slobodnom vremenu, Skalu stavova o društvenim mrežama i Skalu kvalitete života. Istraživanje je pokazalo da između samoprocjene kvalitete života, dobi, spola, aktivnosti u slobodnom vremenu i stavova o društvenim mrežama postoji pozitivna i statistički značajna korelacija. Najveći utjecaj na kvalitetu života imaju aktivnosti u slobodnom vremenu. Spol je statistički značajan prediktor kvalitete života učenika. Stav o društvenim mrežama nije se pokazao statistički značajnom varijablom, no sudionici kvalitativnog dijela istraživanja smatraju da društvene mreže imaju veliki utjecaj na kvalitetu života. Postoji statistički značajna povezanosti između spola i vremena dnevnog korištenja društvenih mreža. Rezultati istraživanja doprinose teorijskom (re)definiranju kvalitete života kao složene kategorije koja je determinirana objektivnim i subjektivnim okolnostima u kojima učenici žive i aktivnostima kojima se bave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija