Pregled bibliografske jedinice broj: 1071508
Didaktička obilježja nastave u kombiniranim razrednim odjeljenjima primarnog obrazovanja
Didaktička obilježja nastave u kombiniranim razrednim odjeljenjima primarnog obrazovanja, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1071508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktička obilježja nastave u kombiniranim
razrednim odjeljenjima primarnog obrazovanja
(Didactic characteristics of teaching in combined
classrooms of primary education)
Autori
Šipek, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.06
Godina
2020
Stranica
48
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
nastava, kombinirana razredna odjeljenja, samostalnost, suradnja
(teaching, combined classrooms, independence, cooperation)
Sažetak
U današnje vrijeme, sve više učenika svoje primarno obrazovanje započinje u kombiniranim razrednim odjeljenjima koja se sastoje od učenika dvaju ili više razreda. Takve vrste razrednih odjeljenja bogate su posebnostima na koje treba obratiti pozornost. U učionici se nalaze minimalno dva, a najviše četiri razreda. Učitelj provodi odgojno-obrazovni proces za sve učenike istodobno, a učenici zadane aktivnosti obavljaju sami ili uz pomoć učitelja. Vrlo je važno stvoriti što bolju atmosferu u razredu, budući da ona uvelike doprinosi uspješnosti nastave. Nadalje, učitelj ima vrlo složen zadatak, stoga su njegove kompetencije od izrazite važnosti. On vodi učenike kroz odgojno-obrazovni proces te im pomaže razviti sposobnosti i vještine potrebne za život. Nadalje, učitelj priprema i planira nastavu u kombiniranim razrednim odjeljenjima što je vrlo zahtjevno i iscrpno. Činjenica je da su ovakvi razredi često nedovoljno materijalno opremljeni, bez potrebnih nastavnih i didaktičkih materijala te nastavnih izvora. Unatoč tome, učenici u kombiniranim razrednim odjeljenjima vrlo brzo izgrađuju prijateljske i suradničke odnose te se osposobljavaju za samostalno učenje. Kao i u svakom razrednom odjeljenju, i u kombiniranim razrednim odjeljenjima važno je izgraditi partnerski odnos između škole i roditelja kako bi učenici iz navedenog primjera sami uvidjeli važnost pozitivnih odnosa i međusobne suradnje. Mnogi ljudi smatraju kombinirana razredna odjeljenja „nužnim zlom“ ne znajući koliko blagodati ona pružaju učitelju, ali i učenicima. Budući da se škole s ovakvim odjeljenjima često nalaze u malim, seoskim sredinama, učitelju je mnogo lakše organizirati izvanučioničke aktivnosti i time doprinijeti zanimljivosti odgojnoobrazovnog procesa. Ovaj rad poziva sve učitelje i one koji će to tek postati na drugačije promišljanje o kombiniranim razrednim odjeljenjima i odgojno-obrazovnom procesu koji se odvija u njima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)