Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1071508

Didaktička obilježja nastave u kombiniranim razrednim odjeljenjima primarnog obrazovanja


Šipek, Monika
Didaktička obilježja nastave u kombiniranim razrednim odjeljenjima primarnog obrazovanja, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1071508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Didaktička obilježja nastave u kombiniranim razrednim odjeljenjima primarnog obrazovanja
(Didactic characteristics of teaching in combined classrooms of primary education)

Autori
Šipek, Monika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
23.06

Godina
2020

Stranica
48

Mentor
Topolovčan, Tomislav

Ključne riječi
nastava, kombinirana razredna odjeljenja, samostalnost, suradnja
(teaching, combined classrooms, independence, cooperation)

Sažetak
U današnje vrijeme, sve više učenika svoje primarno obrazovanje započinje u kombiniranim razrednim odjeljenjima koja se sastoje od učenika dvaju ili više razreda. Takve vrste razrednih odjeljenja bogate su posebnostima na koje treba obratiti pozornost. U učionici se nalaze minimalno dva, a najviše četiri razreda. Učitelj provodi odgojno-obrazovni proces za sve učenike istodobno, a učenici zadane aktivnosti obavljaju sami ili uz pomoć učitelja. Vrlo je važno stvoriti što bolju atmosferu u razredu, budući da ona uvelike doprinosi uspješnosti nastave. Nadalje, učitelj ima vrlo složen zadatak, stoga su njegove kompetencije od izrazite važnosti. On vodi učenike kroz odgojno-obrazovni proces te im pomaže razviti sposobnosti i vještine potrebne za život. Nadalje, učitelj priprema i planira nastavu u kombiniranim razrednim odjeljenjima što je vrlo zahtjevno i iscrpno. Činjenica je da su ovakvi razredi često nedovoljno materijalno opremljeni, bez potrebnih nastavnih i didaktičkih materijala te nastavnih izvora. Unatoč tome, učenici u kombiniranim razrednim odjeljenjima vrlo brzo izgrađuju prijateljske i suradničke odnose te se osposobljavaju za samostalno učenje. Kao i u svakom razrednom odjeljenju, i u kombiniranim razrednim odjeljenjima važno je izgraditi partnerski odnos između škole i roditelja kako bi učenici iz navedenog primjera sami uvidjeli važnost pozitivnih odnosa i međusobne suradnje. Mnogi ljudi smatraju kombinirana razredna odjeljenja „nužnim zlom“ ne znajući koliko blagodati ona pružaju učitelju, ali i učenicima. Budući da se škole s ovakvim odjeljenjima često nalaze u malim, seoskim sredinama, učitelju je mnogo lakše organizirati izvanučioničke aktivnosti i time doprinijeti zanimljivosti odgojnoobrazovnog procesa. Ovaj rad poziva sve učitelje i one koji će to tek postati na drugačije promišljanje o kombiniranim razrednim odjeljenjima i odgojno-obrazovnom procesu koji se odvija u njima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šipek, Monika
Didaktička obilježja nastave u kombiniranim razrednim odjeljenjima primarnog obrazovanja, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Šipek, M. (2020) 'Didaktička obilježja nastave u kombiniranim razrednim odjeljenjima primarnog obrazovanja', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ipek, Monika}, year = {2020}, pages = {48}, keywords = {nastava, kombinirana razredna odjeljenja, samostalnost, suradnja}, title = {Didakti\v{c}ka obilje\v{z}ja nastave u kombiniranim razrednim odjeljenjima primarnog obrazovanja}, keyword = {nastava, kombinirana razredna odjeljenja, samostalnost, suradnja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ipek, Monika}, year = {2020}, pages = {48}, keywords = {teaching, combined classrooms, independence, cooperation}, title = {Didactic characteristics of teaching in combined classrooms of primary education}, keyword = {teaching, combined classrooms, independence, cooperation}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font