Pregled bibliografske jedinice broj: 1071490
Uloga emocija u nastavi primarnog obrazovanja
Uloga emocija u nastavi primarnog obrazovanja, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1071490 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga emocija u nastavi primarnog obrazovanja
(The role of emotions in primary education teaching)
Autori
Gosarić, Doria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.06
Godina
2020
Stranica
48
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
emocije, učenici, nastavni proces, emocionalna kompetentnost
(emotions, students, teaching process, emotional competence)
Sažetak
Tema je ovog diplomskog rada Uloga emocija u nastavi primarnog obrazovanja. Rad je podijeljen u dva dijela, teorijski dio i kvantitativno istraživanje. U teorijskom je dijelu ukratko prikazana važnost emocija u procesu odgoja i obrazovanja. Pojam emocija nema općeprihvaćenu definiciju i općenito ga je teško definirati. Cilj je istraživanja bio ispitati ulogu i značaj emocija i emocionalnih stanja na koncentraciju učenika i učenica u nastavnom procesu. Na uzorku od 112 ispitanika četvrtih razreda osnovne škole primijenjen je anketni upitnik kojim su se ispitala emocionalna stanja učenika i uloga emocija u koncentraciji i učenju tijekom nastavnog procesa s obzirom na spol učenika. Anketni je upitnik bio anoniman i ispitanici su u bilo kojem trenutku mogli odustati od istraživanja pri čemu se čuva učenikov integritet i dostojanstvo. Rezultati istraživanja analizirani su pomoću programa SPSS Statistic 2.0.0. Dobiveni rezultati pokazali su da je ženski spol emocionalno osjetljiviji od muškog spola isto kao što je i muški spol ravnodušniji u situacijama kao što su dobivanje loše ili odlične ocjene te procjeni i prepoznavanju tuđih emocija. Vidljivo je kako je samo dio učenika stekao emocionalnu kompetentnost izražavanja i uočavanja vlastitih emocija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)