Pregled bibliografske jedinice broj: 1071487
Kreativnost u nastavi hrvatskog jezika osnovnog obrazovanja: studija slučaja književne manifestacije Draga domača rieč u razdoblju od 2002. do 2019.
Kreativnost u nastavi hrvatskog jezika osnovnog obrazovanja: studija slučaja književne manifestacije Draga domača rieč u razdoblju od 2002. do 2019., 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1071487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost u nastavi hrvatskog jezika osnovnog
obrazovanja: studija slučaja književne
manifestacije Draga domača rieč u razdoblju od
2002. do 2019.
(Creativity in the teaching of the Croatian
language in primary education: a case study of
the literary event Draga domača rieč in the
period from 2002 to 2019.)
Autori
Kos-Harjač, Stella
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.06
Godina
2020
Stranica
52
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
kreativnost, kajkavsko narječje, zbornik Draga domača rieč
(creativity, Kajkavian dialect, collection Draga domača rieč)
Sažetak
Cilj rada bio je na temelju metodološke triangulacije saznati koliko su učenici, od prvog do četvrtog razreda primarnog obrazovanja, kreativni prilikom pisanja pjesama ili proznih tekstova za Kajkavski književni natječaj Draga domača rieč, u razdoblju od 2002. do 2019. godine. Odnosno, koriste li učenici, iz godine u godinu, stereotipne ili inovativne teme i motive. Kroz rad će se objasniti osnovne odrednice kreativnosti i na koji način je kreativnost uključena u odgoj djece te u kolikoj mjeri je zastupljena u nastavnom procesu. Zatim, spomenut će se Kurikulum nastavnog predmeta Hrvatski jezik s naglaskom na narječja u odgojno-obrazovnim ishodima. Brojna istraživanja potvrđuju koliko je važno da se učenici koriste zavičajnim idiomom i koliko uporaba istog pozitivno utječe na usvajanje standardnog jezika. Osim toga, učenici postaju jezično bogatiji i rjeđe griješe u govornoj, ali i pisanoj komunikaciji. Miješanje suvremenog izričaja u izvorni mjesni govor, u današnjem vremenu, nije nepoznanica. Jedan od načina očuvanja domaćeg kajkavskog izričaja predstavlja Književna manifestacija Draga domača rieč koja, u ivanečkom kraju, predstavlja krunu događanja u Mjesecu hrvatske knjige. Koliko je zaista važna, govori činjenica očuvanja tradicije i ove godine slavi svoju četrdesetu obljetnicu. Za potrebe ovog istraživanja odrađena je analiza sadržaja Zbornika Drage domače rieči u razdoblju od 2002. do 2019. godine te je proveden intervju u kojem je sudjelovala ravnateljica Gradske knjižnice i čitaonice „Gustav Krklec“ Ivanec čiji je nakladnik spomenutog Zbornika. Istraživanje je provedeno u navedem razdoblju zbog toga je što se tek od 2002. godine, uz ime učenika čiji je rad objavljen u Zborniku, upisuje i razred, a taj je podatak važan za provedbu istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)