Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1071487

Kreativnost u nastavi hrvatskog jezika osnovnog obrazovanja: studija slučaja književne manifestacije Draga domača rieč u razdoblju od 2002. do 2019.


Kos-Harjač, Stella
Kreativnost u nastavi hrvatskog jezika osnovnog obrazovanja: studija slučaja književne manifestacije Draga domača rieč u razdoblju od 2002. do 2019., 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1071487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kreativnost u nastavi hrvatskog jezika osnovnog obrazovanja: studija slučaja književne manifestacije Draga domača rieč u razdoblju od 2002. do 2019.
(Creativity in the teaching of the Croatian language in primary education: a case study of the literary event Draga domača rieč in the period from 2002 to 2019.)

Autori
Kos-Harjač, Stella

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
23.06

Godina
2020

Stranica
52

Mentor
Topolovčan, Tomislav

Ključne riječi
kreativnost, kajkavsko narječje, zbornik Draga domača rieč
(creativity, Kajkavian dialect, collection Draga domača rieč)

Sažetak
Cilj rada bio je na temelju metodološke triangulacije saznati koliko su učenici, od prvog do četvrtog razreda primarnog obrazovanja, kreativni prilikom pisanja pjesama ili proznih tekstova za Kajkavski književni natječaj Draga domača rieč, u razdoblju od 2002. do 2019. godine. Odnosno, koriste li učenici, iz godine u godinu, stereotipne ili inovativne teme i motive. Kroz rad će se objasniti osnovne odrednice kreativnosti i na koji način je kreativnost uključena u odgoj djece te u kolikoj mjeri je zastupljena u nastavnom procesu. Zatim, spomenut će se Kurikulum nastavnog predmeta Hrvatski jezik s naglaskom na narječja u odgojno-obrazovnim ishodima. Brojna istraživanja potvrđuju koliko je važno da se učenici koriste zavičajnim idiomom i koliko uporaba istog pozitivno utječe na usvajanje standardnog jezika. Osim toga, učenici postaju jezično bogatiji i rjeđe griješe u govornoj, ali i pisanoj komunikaciji. Miješanje suvremenog izričaja u izvorni mjesni govor, u današnjem vremenu, nije nepoznanica. Jedan od načina očuvanja domaćeg kajkavskog izričaja predstavlja Književna manifestacija Draga domača rieč koja, u ivanečkom kraju, predstavlja krunu događanja u Mjesecu hrvatske knjige. Koliko je zaista važna, govori činjenica očuvanja tradicije i ove godine slavi svoju četrdesetu obljetnicu. Za potrebe ovog istraživanja odrađena je analiza sadržaja Zbornika Drage domače rieči u razdoblju od 2002. do 2019. godine te je proveden intervju u kojem je sudjelovala ravnateljica Gradske knjižnice i čitaonice „Gustav Krklec“ Ivanec čiji je nakladnik spomenutog Zbornika. Istraživanje je provedeno u navedem razdoblju zbog toga je što se tek od 2002. godine, uz ime učenika čiji je rad objavljen u Zborniku, upisuje i razred, a taj je podatak važan za provedbu istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kos-Harjač, Stella
Kreativnost u nastavi hrvatskog jezika osnovnog obrazovanja: studija slučaja književne manifestacije Draga domača rieč u razdoblju od 2002. do 2019., 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Kos-Harjač, S. (2020) 'Kreativnost u nastavi hrvatskog jezika osnovnog obrazovanja: studija slučaja književne manifestacije Draga domača rieč u razdoblju od 2002. do 2019.', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kos-Harja\v{c}, Stella}, year = {2020}, pages = {52}, keywords = {kreativnost, kajkavsko narje\v{c}je, zbornik Draga doma\v{c}a rie\v{c}}, title = {Kreativnost u nastavi hrvatskog jezika osnovnog obrazovanja: studija slu\v{c}aja knji\v{z}evne manifestacije Draga doma\v{c}a rie\v{c} u razdoblju od 2002. do 2019.}, keyword = {kreativnost, kajkavsko narje\v{c}je, zbornik Draga doma\v{c}a rie\v{c}}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kos-Harja\v{c}, Stella}, year = {2020}, pages = {52}, keywords = {creativity, Kajkavian dialect, collection Draga doma\v{c}a rie\v{c}}, title = {Creativity in the teaching of the Croatian language in primary education: a case study of the literary event Draga doma\v{c}a rie\v{c} in the period from 2002 to 2019.}, keyword = {creativity, Kajkavian dialect, collection Draga doma\v{c}a rie\v{c}}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font