Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1071486

Kompetencije budućih učitelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju


Cerovec, Vedrana
Kompetencije budućih učitelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1071486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije budućih učitelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju
(Competences of Pre-service Teachers for Working with Children with Disabilities)

Autori
Cerovec, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
23.06

Godina
2020

Stranica
65

Mentor
Topolovčan, Tomislav

Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, kompetencije, budući učitelji
(children with disabilities, competences, pre-service teachers)

Sažetak
U prvom dijelu ovog diplomskog rada, govori se o potrebnim kompetencijama koje učitelj mora posjedovati i konstantno usavršavati. Osim o kompetencijama, u tom teorijskom dijelu rada definiraju se najčešće teškoće u razvoju djece i neki načini rada u nastavi s tom djecom. U drugom dijelu rada prikazani su rezultati anketnog istraživanja koji su dobiveni samoprocjenom budućih učitelja, odnosno studenata Učiteljskog fakulteta. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati koliko se oni osjećaju kompetentnim za rad s djecom s teškoćama u razvoju. Istraživanje je provedeno tijekom 2019./2020. akademske godine među studentima četvrte i pete godine Učiteljskog fakulteta u Čakovcu. U istraživanju je sudjelovalo 86 studenata/ica učiteljskog studija. Rezultati su pokazali da studenti nisu sigurni u svoje kompetencije za rad s djecom s teškoćama u razvoju u smislu poznavanja vrsta teškoća, prilagodbe metodičko-didaktičkih materijala i vrednovanja. Svjesni su da se u postojećem obrazovnom sustavu u nedovoljnoj mjeri govori o navedenoj tematici, što je rezultat sumnje u vlastite kompetencije. No, bez obzira na to, studenti su motivirani za rad s tom djecom i spremni su za stvaranje pozitivnog razrednog ozračja i emotivnog kontakta s njima. Također, samoprocjenjuju se otvorenim za suradnju sa stručnim suradnicima u školi i izvan škole kako bi omogućili bolje napredovanje učenicima s teškoćama u razvoju. Zaključak je da bi njihove kompetencije bile veće kada bi se na samom fakultetu više bavili navedenom tematikom i kada bi imali više iskustva u neposrednom radu s učenicima s teškoćama u razvoju. No, studenti su svjesni da su poželjna i potrebna dodatna usavršavanja nakon završetka fakulteta zbog čega se većina izjasnila da su spremni sudjelovati u njima i na taj način profesionalno napredovati

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cerovec, Vedrana
Kompetencije budućih učitelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Cerovec, V. (2020) 'Kompetencije budućih učitelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Cerovec, Vedrana}, year = {2020}, pages = {65}, keywords = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, kompetencije, budu\'{c}i u\v{c}itelji}, title = {Kompetencije budu\'{c}ih u\v{c}itelja za rad s djecom s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, kompetencije, budu\'{c}i u\v{c}itelji}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Cerovec, Vedrana}, year = {2020}, pages = {65}, keywords = {children with disabilities, competences, pre-service teachers}, title = {Competences of Pre-service Teachers for Working with Children with Disabilities}, keyword = {children with disabilities, competences, pre-service teachers}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font