Pregled bibliografske jedinice broj: 1071486
Kompetencije budućih učitelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju
Kompetencije budućih učitelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1071486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije budućih učitelja za rad s djecom s
teškoćama u razvoju
(Competences of Pre-service Teachers for Working
with Children with
Disabilities)
Autori
Cerovec, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.06
Godina
2020
Stranica
65
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, kompetencije, budući učitelji
(children with disabilities, competences, pre-service teachers)
Sažetak
U prvom dijelu ovog diplomskog rada, govori se o potrebnim kompetencijama koje učitelj mora posjedovati i konstantno usavršavati. Osim o kompetencijama, u tom teorijskom dijelu rada definiraju se najčešće teškoće u razvoju djece i neki načini rada u nastavi s tom djecom. U drugom dijelu rada prikazani su rezultati anketnog istraživanja koji su dobiveni samoprocjenom budućih učitelja, odnosno studenata Učiteljskog fakulteta. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati koliko se oni osjećaju kompetentnim za rad s djecom s teškoćama u razvoju. Istraživanje je provedeno tijekom 2019./2020. akademske godine među studentima četvrte i pete godine Učiteljskog fakulteta u Čakovcu. U istraživanju je sudjelovalo 86 studenata/ica učiteljskog studija. Rezultati su pokazali da studenti nisu sigurni u svoje kompetencije za rad s djecom s teškoćama u razvoju u smislu poznavanja vrsta teškoća, prilagodbe metodičko-didaktičkih materijala i vrednovanja. Svjesni su da se u postojećem obrazovnom sustavu u nedovoljnoj mjeri govori o navedenoj tematici, što je rezultat sumnje u vlastite kompetencije. No, bez obzira na to, studenti su motivirani za rad s tom djecom i spremni su za stvaranje pozitivnog razrednog ozračja i emotivnog kontakta s njima. Također, samoprocjenjuju se otvorenim za suradnju sa stručnim suradnicima u školi i izvan škole kako bi omogućili bolje napredovanje učenicima s teškoćama u razvoju. Zaključak je da bi njihove kompetencije bile veće kada bi se na samom fakultetu više bavili navedenom tematikom i kada bi imali više iskustva u neposrednom radu s učenicima s teškoćama u razvoju. No, studenti su svjesni da su poželjna i potrebna dodatna usavršavanja nakon završetka fakulteta zbog čega se većina izjasnila da su spremni sudjelovati u njima i na taj način profesionalno napredovati
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)