Pregled bibliografske jedinice broj: 1071462
Glagoljične preferencije učenika polaznika izvannastavne aktivnosti Mali glagoljaši u razrednoj nastavi
Glagoljične preferencije učenika polaznika izvannastavne aktivnosti Mali glagoljaši u razrednoj nastavi // Magistra Iadertina, 14 (2019), 1; 19-35 doi:10.15291/magistra.2958 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1071462 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glagoljične preferencije učenika polaznika
izvannastavne aktivnosti Mali glagoljaši u
razrednoj nastavi
(GLAGOLITIC PREFERENCES OF PUPILS INCLUDED IN
EXTRACURRICULAR ACTIVITY LITTLE GLAGOLITICS
IN CLASSROOM TEACHING)
Autori
Runtić, Blanka
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 14
(2019), 1;
19-35
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
djeca mlađeg školskog uzrasta, glagoljica, kurikulum, nastavne cjeline
(young school-aged children, glagolitic, curriculum, teaching units)
Sažetak
U današnje doba globalizacije i interkulturalne komunikacije nameće se važnost očuvanja glagoljične baštine kao važnog dijela hrvatskog identiteta i kulture. Ona je posljednjih godina prisutna u društvenoj svijesti, znanosti, umjetnosti, poduzetništvu, ali i u djelatnosti odgoja i obrazovanja. Ipak, prema dosadašnjim saznanjima glagoljaške izvannastavne aktivnosti još uvijek su iznimno rijetke među djecom mlađeg školskog uzrasta. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi stavove učenika polaznika izvannastavne aktivnosti Mali glagoljaši u četvrtome razredu osnovne škole prema navedenoj izvannastavnoj aktivnosti i njihove glagoljične preferencije prema nastavnim cjelinama. Utvrđeno je da ispitanici imaju izrazito pozitivan stav prema izvannastavnoj aktivnosti Mali glagoljaši (93%) te da su im omiljene cjeline Igre na glagoljici i Kreativne radionice. Učenici su izrazili pozitivan stav i prema cjelinama Pisanje brojeva i Glagoljska kaligrafija. Nije utvrđen negativan stav prema nijednoj cjelini, ali im se ipak Vježbe čitanja i Uvod u glagoljicu nešto manje sviđaju od ostalih. Rezultati ovog istraživanja postavljaju temelj za opravdanost osnivanja glagoljaških skupina u razrednoj nastavi, ali i uključivanje nekih glagoljičnih nastavnih cjelina ili njihovih dijelova u realizaciju predmetnih kurikuluma i kurikuluma međupredmetnih tema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija