Pregled bibliografske jedinice broj: 1071461
Razlike u vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka u dobi od 9 do 10 godina
Razlike u vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka u dobi od 9 do 10 godina // Knjiga sažetaka: Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem Pedagogija u vremenu promjene / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Element, 2018. str. 98-99 (ostalo, domaća recenzija, sažetak)
CROSBI ID: 1071461 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u vremenu provedenom ispred ekrana između
djevojčica i dječaka u dobi od 9 do 10 godina
(Screen time differences between girls and boys aged
9 - 10 years)
Autori
Runtić, Blanka ; Kuvačić, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka: Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem Pedagogija u vremenu promjene
/ Slunjski, Edita - Zagreb : Element, 2018, 98-99
Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ekran, sedentarne aktivnosti, slobodno vrijeme, učenici
(screen, sedentary activities, free time, pupils)
Sažetak
Novija istraživanja ukazuju na porast udjela sedentarnih aktivnosti u slobodnom vremenu djece. Tome pridonosi povećana uporaba informacijsko- komunikacijske tehnologije. Razlike po spolu u vremenu provedenom ispred ekrana još su uvijek nedovoljno istražene. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka. Istraživanje je provedeno na uzorku od 70 učenika osnovne škole iz Splita u dobi od 9 do 10 godina. Korišten je anketni upitnik sedentarnih aktivnosti kojeg su popunjavali roditelji. Za utvrđivanje razlika u učestalosti aktivnosti i vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka korišteni su Hi-kvadrat i Mann-Whitney U test. Nisu utvrđene razlike u učestalosti igranja video igara (χ 2 =1.66, p= 0.1978) i surfanja na internetu (χ 2 =0.62, p= 0.4297). Iako nisu pronađene statistički značajne razlike u vremenu provedenom ispred ekrana za vrijeme radnog dana i vikend dana (gledanje televizije, igranje video igara i surfanje na internetu), može se primijetiti kako dječaci provode nešto više vremena ispred ekrana od djevojčica (radni dan: dječaci 114.0±65.2 min, djevojčice 87.6±37.5 min ; vikend dan: dječaci 149.5±94.1 min, djevojčice 122.2±57.0 min). Prosječni rezultati u vikend danima nisu u skladu s preporukama o dnevnom ograničenju na manje od dva sata zaslona, a dio dječaka ne zadovoljava spomenuto ograničenje ni u radnim danima. S obzirom na to, nužno je educirati roditelje i upoznati ih s mogućnostima kontrole sadržaja i vremena provedenog pred ekranima zbog mogućeg negativnog utjecaja na razvoj i zdravlje djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kineziologija