Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1071349

Ovladanost fonološki uvjetovanim glasovnim promjenama učenika mlađe dobi


Barišec, Lucija
Ovladanost fonološki uvjetovanim glasovnim promjenama učenika mlađe dobi, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1071349 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ovladanost fonološki uvjetovanim glasovnim promjenama učenika mlađe dobi
(Acquisition of phonologically conditioned alternations by pupils at lower-level primary education)

Autori
Barišec, Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
10.07

Godina
2020

Stranica
57

Mentor
Cvikić, Lidija

Ključne riječi
glasovne promjene, fonološki uvjetovane glasovne promjene, pravopis, pravopisna norma
(alternations, phonologically conditioned alternations, orthography, orthographic norm)

Sažetak
Svrha je ovoga rada utvrditi ovladanost fonološki uvjetovanim glasovnim promjenama učenika mlađe školske dobi. Na početku, rad nudi pregled glasovnih promjena hrvatskoga jezika s obzirom na njihovu uvjetovanost te se govori o povezanosti glasovnih promjena, pravopisa i pravopisne norme. Prikazana su moguća pravopisna rješenja koja nude aktualni pravopisi, kao i raspored pravopisnih tema po razredima prema Nastavnom planu i programu (2006) te Kurikulu za nastavni predmet Hrvatski jezik (2019). Osnovni je cilj bio utvrditi ovladanost fonološki uvjetovanim glasovnim promjenama na temelju istraživanja uporabe pravopisne norme učenika mlađe školske dobi. Također, navedenim se istraživanjem pokušalo utvrditi kako učenici zapisuju riječi u kojima se provode navedene glasovne promjene kada ih čuju, a kako kada su riječi prikazane slikama. U istraživanje su se, uz riječi iz udžbenika Hrvatskoga jezika, uvrstile i riječi iz udžbenika ostalih predmeta (Matematika i Priroda i društvo). Osim njih, uvrštene su i manje poznate riječi s kojima se učenici pa se tako pokušala utvrditi razlika u uspješnosti pisanja dvije navedene skupine riječi. Rezultati se prikazuju na razini ovladanosti fonološkim glasovnim promjenama s obzirom na dob razred učenika te eventualne razlike u spolu učenika. Istraživanje je provedeno u jednoj školi u Zagrebačkoj županiji te je u njemu sudjelovalo ukupno 186 učenika. Istraživanje je pokazalo relativno nisku razinu ovladanosti pravopisnom normom, premda su pravopisne teme zastupljene u nastavi učenika ispitivanih razreda. Zaključuje se da na pravopisnu normu potrebno učenike osvješćivati i u nastavi ostalih predmeta, a ne samo na satima Hrvatskoga jezika kojima je tema pravopis.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Barišec, Lucija
Ovladanost fonološki uvjetovanim glasovnim promjenama učenika mlađe dobi, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Barišec, L. (2020) 'Ovladanost fonološki uvjetovanim glasovnim promjenama učenika mlađe dobi', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bari\v{s}ec, Lucija}, year = {2020}, pages = {57}, keywords = {glasovne promjene, fonolo\v{s}ki uvjetovane glasovne promjene, pravopis, pravopisna norma}, title = {Ovladanost fonolo\v{s}ki uvjetovanim glasovnim promjenama u\v{c}enika mla\dje dobi}, keyword = {glasovne promjene, fonolo\v{s}ki uvjetovane glasovne promjene, pravopis, pravopisna norma}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bari\v{s}ec, Lucija}, year = {2020}, pages = {57}, keywords = {alternations, phonologically conditioned alternations, orthography, orthographic norm}, title = {Acquisition of phonologically conditioned alternations by pupils at lower-level primary education}, keyword = {alternations, phonologically conditioned alternations, orthography, orthographic norm}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font