Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1071286

Studija slučaja 24sata: mjesto edukativnih tema u tabloidnom novinarstvu


Ivanuš, Željana
Studija slučaja 24sata: mjesto edukativnih tema u tabloidnom novinarstvu // Medijska istraživanja, 26 (2020), 1; 109-128 doi:10.22572/mi.26.1.6 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1071286 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Studija slučaja 24sata: mjesto edukativnih tema u tabloidnom novinarstvu
(The Case Study of 24sata: The Place of Educational Topics in Tabloid Journalism)

Autori
Ivanuš, Željana

Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 26 (2020), 1; 109-128

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
24sata, tabloid, naslovnice, edukativna funkcija novina
(24sata, tabloid, front pages, educational function of newspapers)

Sažetak
U fokusu interesa tabloidnih novina poznate su i slavne osobe, tračevi, skandali, sudski procesi i druge slične teme. Postavlja se pitanje mogu li čitatelji išta naučiti iz takvih novina? Kroz studiju slučaja hrvatskoga dnevnog tabloida 24sata znanstvenom metodom analize sadržaja istražuje se edukativna funkcija tabloidnih novina. Istraživanjem je potvrđena hipoteza da se edukativne teme povremeno pojavljuju na naslovnicama 24sata. Naime, na 98 naslovnica (28 %) od ukupno 351, koliko ih je bilo u 2017. godini, objavljeno je 108 naslova kojima su najavljene edukativne teme. Najviše tema bilo je vezano uz zdravlje, kulinarstvo, zaštitu potrošača i financije. Edukativne teme dobivaju redovito veliki prostor na naslovnici jer su 44 teme bile glavna priča dana, odnosno šlager A, 26 tema bilo je šlager B, a 38 tema bile su male najave, odnosno mali šlageri. Novine zadržavaju tabloidni stil uređivanja i kod takvih tema jer su najavljene jakim tabloidnim naslovima, nadnaslovima i podnaslovima te su grafički pojačani primjenom crvene i crne boje uz velike fotografije ili infografiku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željana Ivanuš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ivanuš, Željana
Studija slučaja 24sata: mjesto edukativnih tema u tabloidnom novinarstvu // Medijska istraživanja, 26 (2020), 1; 109-128 doi:10.22572/mi.26.1.6 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Ivanuš, Ž. (2020) Studija slučaja 24sata: mjesto edukativnih tema u tabloidnom novinarstvu. Medijska istraživanja, 26 (1), 109-128 doi:10.22572/mi.26.1.6.
@article{article, author = {Ivanu\v{s}, \v{Z}eljana}, year = {2020}, pages = {109-128}, DOI = {10.22572/mi.26.1.6}, keywords = {24sata, tabloid, naslovnice, edukativna funkcija novina}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.22572/mi.26.1.6}, volume = {26}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {Studija slu\v{c}aja 24sata: mjesto edukativnih tema u tabloidnom novinarstvu}, keyword = {24sata, tabloid, naslovnice, edukativna funkcija novina} }
@article{article, author = {Ivanu\v{s}, \v{Z}eljana}, year = {2020}, pages = {109-128}, DOI = {10.22572/mi.26.1.6}, keywords = {24sata, tabloid, front pages, educational function of newspapers}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.22572/mi.26.1.6}, volume = {26}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {The Case Study of 24sata: The Place of Educational Topics in Tabloid Journalism}, keyword = {24sata, tabloid, front pages, educational function of newspapers} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font