Pregled bibliografske jedinice broj: 1071286
Studija slučaja 24sata: mjesto edukativnih tema u tabloidnom novinarstvu
Studija slučaja 24sata: mjesto edukativnih tema u tabloidnom novinarstvu // Medijska istraživanja, 26 (2020), 1; 109-128 doi:10.22572/mi.26.1.6 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1071286 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studija slučaja 24sata: mjesto edukativnih tema u
tabloidnom novinarstvu
(The Case Study of 24sata: The Place of
Educational Topics in Tabloid Journalism)
Autori
Ivanuš, Željana
Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 26
(2020), 1;
109-128
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
24sata, tabloid, naslovnice, edukativna funkcija novina
(24sata, tabloid, front pages, educational function of newspapers)
Sažetak
U fokusu interesa tabloidnih novina poznate su i slavne osobe, tračevi, skandali, sudski procesi i druge slične teme. Postavlja se pitanje mogu li čitatelji išta naučiti iz takvih novina? Kroz studiju slučaja hrvatskoga dnevnog tabloida 24sata znanstvenom metodom analize sadržaja istražuje se edukativna funkcija tabloidnih novina. Istraživanjem je potvrđena hipoteza da se edukativne teme povremeno pojavljuju na naslovnicama 24sata. Naime, na 98 naslovnica (28 %) od ukupno 351, koliko ih je bilo u 2017. godini, objavljeno je 108 naslova kojima su najavljene edukativne teme. Najviše tema bilo je vezano uz zdravlje, kulinarstvo, zaštitu potrošača i financije. Edukativne teme dobivaju redovito veliki prostor na naslovnici jer su 44 teme bile glavna priča dana, odnosno šlager A, 26 tema bilo je šlager B, a 38 tema bile su male najave, odnosno mali šlageri. Novine zadržavaju tabloidni stil uređivanja i kod takvih tema jer su najavljene jakim tabloidnim naslovima, nadnaslovima i podnaslovima te su grafički pojačani primjenom crvene i crne boje uz velike fotografije ili infografiku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus