Pregled bibliografske jedinice broj: 1070977
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju: rezultati istraživanja
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju: rezultati istraživanja // Vodič za interkulturalno učenje / Tomašević, Nives (ur.).
Zagreb: Naklada Ljevak, 2016. str. 89-144
CROSBI ID: 1070977 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju: rezultati istraživanja
(Education for intercultural competence: research
results)
Autori
Piršl, Elvi ; Benjak, Mirjana ; Diković, Marina ; Matošević, Andrea ; Jelača, Matija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vodič za interkulturalno učenje
Urednik/ci
Tomašević, Nives
Izdavač
Naklada Ljevak
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
89-144
ISBN
978-953-303-922-0
Ključne riječi
interkulturalna osjetljivost ; interkulturalizam ; interkulturalne kompetencije nastavnika ; students ; teachers
(intercultural sensitivity ; interculturalism ; teachers' intercultural competence ; studenti ; nastavnici)
Sažetak
Temeljna svrha znanstveno-istraživačkog projekta “Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju”, a time i samog istraživanja bila je proširivanje mogućnosti promicanja interkulturalnog odgoja i obrazovanja u Istarskoj i Primorsko-goranskoj županiji u cilju senzibiliziranja studenata i nastavnika, ali i ostalih subjekata uključenih u odgojno- obrazovni rad za različitost, kulturni pluralizam, demokraciju i ljudska prava. Opći ciljevi istraživanja u sklopu ovoga projekta bili su utvrditi stupanj interkulturalne osjetljivosti i temeljna znanja u podučju interkulturalizma kod studenata učiteljskih/nastavničkih studija i srednjoškolskih nastavnika te ispitati potrebne interkulturalne kompetencije za rad u kulturno pluralnim razredima. Isto tako, jedan od ciljeva istraživanja bio je analizirati studijske programe na studiju nastavničkog smjera i na integriranom učiteljskom sveučilišnom studiju inicijalnoga obrazovanja učitelja/nastavnika na sveučilištima u Republici Hrvatskoj s posebnim osvrtom na zastupljenost kolegija iz područja interkulturalizma. Shodno općim ciljevima projekta definirani su zadatci istraživanja za studente i nastavnike: 1. Zadatci istraživanja koji se odnose na studente imali su cilj utvrditi: 1. poznavanje temeljnih karakteristika interkulturalizma (pojam, ciljevi, vrijednosti) 2. razinu etnocentrizma i etnorelativizma tj. interkulturalnu osjetljivost 3. poželjne interkulturalne kompetencije nastavnika za rad u kulturno pluralnim razredima te u kojoj mjeri interkulturalno obrazovanje doprinosi razvoju određenih kompetencija kod studenata prema percepciji studenata. U ovom poglavlju predstavljena je metodologija i rezultati istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Profili:
Elvi Piršl
(autor)
Marina Diković
(autor)
Matija Jelača
(autor)
Mirjana Benjak
(autor)
Andrea Matošević
(autor)