Pregled bibliografske jedinice broj: 1070897
Povjerenje hrvatskih iseljenika u školstvo u Hrvatskoj i Sjedinjenim Američkim Državama
Povjerenje hrvatskih iseljenika u školstvo u Hrvatskoj i Sjedinjenim Američkim Državama // Migracije i identitet: kultura, ekonomija, država
Zagreb, Hrvatska, 2018. str. 1096-1109 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1070897 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povjerenje hrvatskih iseljenika u školstvo u
Hrvatskoj i Sjedinjenim Američkim Državama
(The Croatian emigrants’ trust in school system
in Croatia and The United States)
Autori
Pavičić Vukičević, Jelena ; Cajner Mraović, Irena ; Prprović, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Migracije i identitet: kultura, ekonomija, država
/ - , 2018, 1096-1109
Skup
Međunarodna znanstveno - stručna konferencija „Migracije i identitet: kultura, ekonomija, država“
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.12.2018. - 07.12.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hrvatski iseljenici ; SAD ; povjerenje ; javne institucije ; školstvo
(Croatian emigrants ; USA ; trust ; public institutions ; school system)
Sažetak
Predmet ovoga rada je povjerenje hrvatskih iseljenika u školstvo u Hrvatskoj i Sjedinjenim Američkim Državama. U svibnju 2017. godine anonimnim anketiranjem prikupljeni su podaci od 134 hrvatska iseljenika u SAD-u o njihovom iseljeničkom iskustvu te o njihovoj povezanosti s Hrvatskom (posjete Hrvatskoj, praćenje hrvatskog tiska i portala, pripremanje tipičnih hrvatskih jela, druženje s Hrvatima, namjere povratka u Hrvatsku). Upitnik je također sadržavao pitanja o povjerenju u javne institucije (vojska, vlada, školstvo, sudovi, parlament, policija, političke stranke, sveučilišta, predsjednik, zdravstvo) u Hrvatskoj i u SAD-u. Rezultati T-testa pokazuju statistički značajno niže razine povjerenja ispitanika u javne institucije u Hrvatskoj u usporedbi s njihovim povjerenjem u javne institucije u SAD-u, osim u slučaju predsjednika države: ispitanici iskazuju manje povjerenja prema predsjedniku SAD-a, nego prema predsjednici Hrvatske. Razlike su najmanje u slučaju školstva i sveučilišta, a najveće u slučaju sudova i vlade. Multivarijatna analiza je pokazala kako se obilježja iseljeničkog statusa i povezanost s Domovinom ne nalaze u statistički značajnoj relaciji s povjerenjem hrvatskih iseljenika u hrvatsko i američko školstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb