Pregled bibliografske jedinice broj: 1070854
Analiza regenerativnog hidrauličkog amortizera hibridnog vozila
Analiza regenerativnog hidrauličkog amortizera hibridnog vozila, 2020., diplomski rad, Tehnički fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1070854 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza regenerativnog hidrauličkog amortizera
hibridnog vozila
(Analysis of a regenerative hydraulic shock
absorber for hybrid vehicle)
Autori
Fabijanić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Tehnički fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
26.05
Godina
2020
Stranica
117
Mentor
Gregov, Goran
Ključne riječi
Amortizer ; regenerirana snaga ; akumulator ; profil ceste ; hibridna vozila ; simulacija
(Absorber ; regenerative power ; accumulator ; road profile ; hybrid vehicles ; simualtion)
Sažetak
Regenerativni hidraulički amortizer se sastoji od cilindra, hidropneumatskog akumulatora, HM i DC generatora, regeneracija snage će ovisiti o dimenzijama cilindra, specifičnom protoku HM, te kapacitetu i tlaku punjenja akumulatora. Odabrani cilindar mora biti u stanju generirati dovoljan tlak za pokretanje HM, također pravilnim odabirom promjera cjevovoda i nepovratnih ventila se može utjecati na protok radne tekućine prema HM, što će utjecati na brzinu vrtnje HM. Provedenim preliminarnim proračunom komponenti regenerativnog hidrauličkog amortizera odabiru se komponente i provodi se simulacija idealnog slučaja sa sinusnim signalom. Nakon utvrđenog ponašanja idealiziranog regenerativnog hidrauličkog amortizera, provodi se simulacija amortizera sa različitim profilima cesta, te se utvrđuje potencijalna regeneracija snage za različite slučajeve profila cesta i brzine vožnje. Nakon provedenih simulacija može se zaključiti da je regeneracija snage kod boljih kvaliteta cesta značajno manja nego li kod lošijih kvaliteta cesta. Također se vidi da kod najbolje kvalitete ceste HM nije u stanju osigurati konstantnu brzinu vrtnje, dok kod ostalih kvaliteta cesta to nije problem, stoga je potrebno razmotriti promjenu specifičnog protoka HM ili dimenzija cilindra kako bi se osigurala konstantna brzina vrtnje HM u svim slučajevima. Kako se sustav razmatra na četvrtini vozila, regeneracija snage bi realno bila četiri puta veća jer se vozilo sastoji od četiri amortizera. Stoga se može zaključiti da regeneracija snage amortizera ima potencijala, međutim potrebno je prvo razmotriti u kakvom režimu rada će amortizer biti izložen.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka