Pregled bibliografske jedinice broj: 1070838
Šah - strateškom igrom do boljih kognitivnih rezultata djece rane dobi
Šah - strateškom igrom do boljih kognitivnih rezultata djece rane dobi // Igra u ranom djetinjstvu
Zagreb, Hrvatska, 2013. str. 69-82 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1070838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Šah - strateškom igrom do boljih kognitivnih
rezultata djece rane dobi
(Chess - a strategic game to achieve better results with
very young children)
Autori
Pavičić Vukičević, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Igra u ranom djetinjstvu
/ - , 2013, 69-82
Skup
Međunarodna stručno-znanstvena konferencija, OMEP
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.05.2013. - 11.05.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
šah ; strateška igra ; igra ; kognitivni razvoj
(chess ; strategic game ; game ; cognitive development)
Sažetak
Mnogobrojna su istraživanja o utjecaju šaha kao strateške igre na kognitivni razvoj djece pokazala da ova igra zahtijeva i ujedno razvija kognitivne vještine višega reda: analizu, evaluaciju i logičko razmišljanje. No, metaanaliza tih istraživanja utvrdila je i određene manjkavosti u eksperimentalnim nacrtima, istovremeno naglašavajući da momenti poput pojačane motivacije i nastavnika-voditelja i učenika te pedagoške i stručne kompetencije nastavnika mogu utjecati na poboljšanje kognitivnih, ali i socijalnih kompetencija djeteta, te da ona nisu vezana samo uz šah i strateške igre. Kako bismo djeci osigurali lakše stjecanje kompetencija, nužno je u školske kurikulume unositi sadržaje i stilove učenja i poučavanja kojima će djeca postizati maksimalne rezultate vidljive u općem školskom uspjehu, zadovoljstvu djeteta školom i u uspjehu u životu. Šah je jedan od takvih sadržaja te kao izvannastavna aktivnost treba imati adekvatno mjesto u odgojno-obrazovnim ustanovama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)