Pregled bibliografske jedinice broj: 1070814
Percepcija učitelja o domaćoj zadaći u primarnom obrazovanju
Percepcija učitelja o domaćoj zadaći u primarnom obrazovanju, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1070814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija učitelja o domaćoj zadaći u primarnom
obrazovanju
(Perception of Primary School Teachers on Homework
in Elementary School)
Autori
Šikić, Dorotea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.06
Godina
2020
Stranica
63
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
domaća zadaća, učitelji, učenici
(homework, teachers, students)
Sažetak
Domaća zadaća jedna je od temeljnih sastavnica nastavnog procesa. Smatra se kao jedan oblik učenja. Dovoljne količine, pravilno kontroliranje i zadaci primjereni sposobnostima učenika doprinose pozitivnom razvoju učenika. Učitelji, kao voditelji djece u razvoju, moraju u obzir uzimati prvenstveno sposobnosti i interese učenika prilikom zadavanja domaće zadaće. Naravno, moraju zadavati takve zadatke da učenici uz domaću zadaću uče i utvrđuju nastavni sadržaj. Cilj prikazanog istraživanje je bio ispitati percepciju učitelja primarnog obrazovanja o domaćim zadaćama. U istraživanju je sudjelovalo četiri sudionika, učitelja razredne nastave. Dva učitelja predaju u prvom razredu, a dva učitelja predaju u četvrtom razredu osnovne škole. Metoda korištena u istraživanju je polustrukturirani intervju koji se je sastojao od devetnaest pitanja. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji prvog i četvrtog razreda osnovne škole slično percipiraju domaću zadaću. Svoju pripremu za zadavanje domaće zadaće povode tijekom pripremanja za nastavni sat. Svjesni su važnosti prilagodne domaće zadaće učenikovim sposobnostima i interesima. Prakticiraju i ocjenjivanje domaće zadaće, ali uz prethodno najavljivanje. Rezultati pokazuju da, prema sudionicima, domaća zadaća pozitivno djeluje na školski uspjeh učenika. Naglašavaju važnost suradnje s roditeljima, ali i mogućnost pretjerane pomoći roditelja koja rezultira negativno. Iako je domaća zadaća korisna, učenici nisu visoko motivirani za njezino rješavanje. Sudionici zaključuju da domaće zadaće ne treba ukinuti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)