Pregled bibliografske jedinice broj: 1070641
Strategije suočavanja sa stresom i zadovoljstvo životom učenika osnovnih škola
Strategije suočavanja sa stresom i zadovoljstvo životom učenika osnovnih škola, 2020., diplomski rad, diplomski, Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
CROSBI ID: 1070641 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije suočavanja sa stresom i zadovoljstvo
životom učenika osnovnih škola
(Strategies for coping with stress and life
satisfaction in elementary school students)
Autori
Bare, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatsko katoličko sveučilište
Mjesto
Zagreb
Datum
08.07
Godina
2020
Stranica
77
Mentor
Merkaš, Marina
Ključne riječi
stres ; suočavanje sa stresom ; zadovoljstvo životom ; zadovoljstvo školom ; adolescenti
(stress ; coping with stress ; life satisfaction ; school satisfaction ; adolescents)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos intenziteta stresa i strategija suočavanja sa stresom u školskim situacijama sa zadovoljstvom životom učenika različite dobi, spola i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 299 učenica (N=169) i učenika (N=130) iz dvije osnovne škole grada Zagreba u dobi između 11 i 15 godina. Učenici su ispunili Multidimenzionalnu skalu zadovoljstva životom za učenike (Huebner, 1994), Skalu stresnih životnih događaja za djecu (Košta i Vulić Prtorić, 2002) i Upitnik suočavanja sa školskim situacijama (MacCann i sur., 2012). Rezultati su pokazali kako učenice doživljavaju veći intenzitet stresa vezanog uz školske situacije od učenika te kako one češće koriste strategije suočavanja usmjerene na emocije u stresnim školskim situacijama. Također, pokazano je kako češće korištenje strategija suočavanja usmjerenih na problem te rjeđe korištenje strategija suočavanja usmjerenih na emocije pridonose objašnjenju viših razina zadovoljstva životom učenika osnovnih škola. Veći intenzitet stresa i češće korištenje strategija suočavanja usmjerenih na problem pridonose objašnjenju viših razina zadovoljstva školom učenika osnovnih škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb