Pregled bibliografske jedinice broj: 1070618
Rizični čimbenici za probleme u ponašanju u nižim razredima osnovne škole i preventivne strategije
Rizični čimbenici za probleme u ponašanju u nižim razredima osnovne škole i preventivne strategije, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1070618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rizični čimbenici za probleme u ponašanju u nižim razredima osnovne škole i preventivne strategije
(Risk factors for behavioural problems in lower grades of primary school and prevention strategies)
Autori
Papac, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
19.11
Godina
2019
Stranica
38
Mentor
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
preventivne strategije, problemi u ponašanju, rizični čimbenici
(prevention strategies, behavioral problems, risk factors)
Sažetak
U životu svakog djeteta obitelj predstavlja ključnu ulogu u razvoju, no tijekom odrastanja ono postaje dio drugih okruženja gdje manifestira naučena ponašanja u svom primarnom obiteljskom okruženju. Školsko okruženje postaje mjesto na kojem se po prvi put mogu uočiti određeni problemi u ponašanju, no isto tako znatno utječe na kreiranje i stvaranje pozitivnih ili negativnih razvojnih ishoda. Problemi u ponašanju predstavljaju različite oblike reagiranja djeteta koja nisu u skladu s očekivanjima u odnosu na dob, situaciju ili okruženje, te nerijetko zahtijevaju dodatnu širu ili stručnu društvenu pomoć. Mnogi rizični čimbenici utječu na razvoj i postepeno razvijanje različitih problema u ponašanju, ali i povećavaju mogućnost uključivanja djece u negativna ponašanja. Rano uočavanje i otkrivanje problema u ponašanju izuzetno je bitno kako bi se mogle provesti preventivne strategije, a samim time jačati pozitivne zaštitne čimbenike te kontrolirati i ukloniti rizične čimbenike. Cilj ovog rada jeste sažeti dosadašnje spoznaje o rizičnim čimbenicima za probleme u ponašanju, definirati i objasniti koji su to čimbenici te navesti preventivne strategije kojima možemo poticati proces zdravoga razvoja i pomoći djeci da izbjegnu visokorizična ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Maja Brust Nemet
(mentor)