Pregled bibliografske jedinice broj: 1070613
Pomoćnici u nastavi kao podrška učenicima s ADHD-om
Pomoćnici u nastavi kao podrška učenicima s ADHD-om, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1070613 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pomoćnici u nastavi kao podrška učenicima s ADHD-om
(Class assistants as a support to students with ADHD)
Autori
Magdić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
07.07
Godina
2020
Stranica
66
Mentor
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
ADHD, podrška, pomoćnici u nastavi
(ADHD, assistance, class assistants)
Sažetak
U svim školama diljem svijeta sve se više prepoznaje potreba za pomoćnikom u nastavi koji uvažava različitosti i posebnosti sve djece. U Republici Hrvatskoj nema uređenog modela obrazovanja za stjecanje kompetencija koje su potrebne za obavljanje ovog posla. U ovom diplomskom radu predočeni su zakonski okviri uključivanja djece s teškoćama u razvoju u redoviti školski sustav, objašnjeno je tko su pomoćnici u nastavi, koja je uloga i koje su zadaće pomoćnika u nastavi. Jedna od čestih teškoća s kojom se pomoćnik u radu susreće je ADHD. ADHD je razvojni poremećaj kod kojega je narušena samokontrola učenika. Glavne karakteristike učenika koji imaju ADHD su nepažnja, impulzivnost i hiperaktivnost. Vrlo je važno što prije prepoznati simptome kako bi se poremećaj što prije dijagnosticirao i liječio. Terapije ADHD-a mogu se provoditi intervencijama koje su usmjerene na dijete i na članove obitelji te u konačnici lijekovima. Učenik kojemu je dijagnosticiran ADHD ima većih problema tijekom obrazovanja, stoga je bitno da ima valjani pristup i odgovarajuću podršku. Pomoćnik u nastavi dužan je surađivati s roditeljima, učiteljima i stručnim suradnicima kako bi obrazovanje učenika bilo kvalitetno. Dosljednost je jedan od preduvjeta za uspjeh učenika, stoga je potrebno uvesti pravila ponašanja i sustav nagrađivanja učenika kojeg će se svi pridržavati. Biti dobar pomoćnik u nastavi znači biti fleksibilan u radu s učenikom, biti odgovoran i potpuno predan u obavljanju ovog posla s ciljem poboljšanja kvalitete učenikova obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Maja Brust Nemet
(mentor)