Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1070541

Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma predškole


Somolanji Tokić, Ida
Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma predškole // Izvan okvira 5: Pedagoška dokumentacija procesa učenja djece i odraslih kao alat razvoja kurikuluma / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Element, 2020. str. 123-126


CROSBI ID: 1070541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma predškole
(Pedagogical documentation in developing preschool curriculum)

Autori
Somolanji Tokić, Ida

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Izvan okvira 5: Pedagoška dokumentacija procesa učenja djece i odraslih kao alat razvoja kurikuluma

Urednik/ci
Slunjski, Edita

Izdavač
Element

Grad
Zagreb

Godina
2020

Raspon stranica
123-126

ISBN
978-953-197-678-7

Ključne riječi
pedagoška dokumentacija, prijelaz iz dječjeg vrtića u osnovnu školu, slika o djetetu
(pedagogical documentation, transition from ECEC to CSE, image of a child)

Sažetak
Iako brojni sustavi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja vrlo jasno i otvoreno naglašavaju, argumentiraju i promiču pedagoško dokumentiranje kao dominantni oblik praćenja djeteta, pa tako i NKRPOO (2015), njihova legitimnost redovito se propituje u trenutku kada dijete postaje školski obveznik. Naime, u godini prije polaska djeteta u osnovnu školu odgojno-obrazovna praksa praćenja djeteta, protivno propisanim kurikulumima, nerijetko se usmjerava prema normativno određenim odgojno- obrazovnim ishodima koji su vezani uz osnovnoškolsku razinu. NKRPOO (2015) vrlo je jasno pozicionirao kurikulum predškole kao integralni dio kurikuluma ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja pri čemu se temelji „na jednakim polazištima, ciljevima i načelima kao i kurikulum vrtića i ne sadrži elemente „školifikacije“ u bilo kojem obliku“ (NKPROO, 2015, 49). Za dijete ono treba osigurati prilike za stjecanje iskustava kvalitetnog predškolskog odgoja i obrazovanja te samim time zastarijelu i osporenu praksu transmisijskog pristupa znanju učiniti niti primjenjivom niti prihvatljivom. U razvoju kurikuluma predškole pedagoško dokumentiranje treba i dalje imati središnju ulogu.Time izravno osnažuje dijete za zauzimanje aktivne uloge u daljnjem odgojno- obrazovnom procesu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ida Somolanji Tokić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Somolanji Tokić, Ida
Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma predškole // Izvan okvira 5: Pedagoška dokumentacija procesa učenja djece i odraslih kao alat razvoja kurikuluma / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Element, 2020. str. 123-126
Somolanji Tokić, I. (2020) Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma predškole. U: Slunjski, E. (ur.) Izvan okvira 5: Pedagoška dokumentacija procesa učenja djece i odraslih kao alat razvoja kurikuluma. Zagreb, Element, str. 123-126.
@inbook{inbook, author = {Somolanji Toki\'{c}, Ida}, editor = {Slunjski, E.}, year = {2020}, pages = {123-126}, keywords = {pedago\v{s}ka dokumentacija, prijelaz iz dje\v{c}jeg vrti\'{c}a u osnovnu \v{s}kolu, slika o djetetu}, isbn = {978-953-197-678-7}, title = {Pedago\v{s}ka dokumentacija u razvoju kurikuluma pred\v{s}kole}, keyword = {pedago\v{s}ka dokumentacija, prijelaz iz dje\v{c}jeg vrti\'{c}a u osnovnu \v{s}kolu, slika o djetetu}, publisher = {Element}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Somolanji Toki\'{c}, Ida}, editor = {Slunjski, E.}, year = {2020}, pages = {123-126}, keywords = {pedagogical documentation, transition from ECEC to CSE, image of a child}, isbn = {978-953-197-678-7}, title = {Pedagogical documentation in developing preschool curriculum}, keyword = {pedagogical documentation, transition from ECEC to CSE, image of a child}, publisher = {Element}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font