Pregled bibliografske jedinice broj: 1070541
Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma predškole
Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma predškole // Izvan okvira 5: Pedagoška dokumentacija procesa učenja djece i odraslih kao alat razvoja kurikuluma / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Element, 2020. str. 123-126
CROSBI ID: 1070541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma
predškole
(Pedagogical documentation in developing preschool
curriculum)
Autori
Somolanji Tokić, Ida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Izvan okvira 5: Pedagoška dokumentacija procesa učenja djece i odraslih kao alat razvoja kurikuluma
Urednik/ci
Slunjski, Edita
Izdavač
Element
Grad
Zagreb
Godina
2020
Raspon stranica
123-126
ISBN
978-953-197-678-7
Ključne riječi
pedagoška dokumentacija, prijelaz iz dječjeg vrtića u osnovnu školu, slika o djetetu
(pedagogical documentation, transition from ECEC to CSE, image of a child)
Sažetak
Iako brojni sustavi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja vrlo jasno i otvoreno naglašavaju, argumentiraju i promiču pedagoško dokumentiranje kao dominantni oblik praćenja djeteta, pa tako i NKRPOO (2015), njihova legitimnost redovito se propituje u trenutku kada dijete postaje školski obveznik. Naime, u godini prije polaska djeteta u osnovnu školu odgojno-obrazovna praksa praćenja djeteta, protivno propisanim kurikulumima, nerijetko se usmjerava prema normativno određenim odgojno- obrazovnim ishodima koji su vezani uz osnovnoškolsku razinu. NKRPOO (2015) vrlo je jasno pozicionirao kurikulum predškole kao integralni dio kurikuluma ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja pri čemu se temelji „na jednakim polazištima, ciljevima i načelima kao i kurikulum vrtića i ne sadrži elemente „školifikacije“ u bilo kojem obliku“ (NKPROO, 2015, 49). Za dijete ono treba osigurati prilike za stjecanje iskustava kvalitetnog predškolskog odgoja i obrazovanja te samim time zastarijelu i osporenu praksu transmisijskog pristupa znanju učiniti niti primjenjivom niti prihvatljivom. U razvoju kurikuluma predškole pedagoško dokumentiranje treba i dalje imati središnju ulogu.Time izravno osnažuje dijete za zauzimanje aktivne uloge u daljnjem odgojno- obrazovnom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ida Somolanji Tokić
(autor)