Pregled bibliografske jedinice broj: 1070539
Isprepletanje igre/svečanosti u Šoljanovoj "Romanci o tri ljubavi"
Isprepletanje igre/svečanosti u Šoljanovoj "Romanci o tri ljubavi" // Dani Hvarskog kazališta ("Igra i svečanost u hrvatskoj književnosti i kazalištu") / Batušić, Nikola (ur.).
Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split, 2005. str. 406-415 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1070539 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Isprepletanje igre/svečanosti u Šoljanovoj "Romanci o tri ljubavi"
(Interweaving of Play and Ceremony in Šoljan's Dramatic Text "A Romance upon Three Loves")
Autori
Peričić, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dani Hvarskog kazališta ("Igra i svečanost u hrvatskoj književnosti i kazalištu")
/ Batušić, Nikola - Zagreb : Split : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split, 2005, 406-415
ISBN
978-953-331-167-8
Skup
Dani Hvarskog kazališta ("Igra i svečanost u hrvatskoj književnosti i kazalištu")
Mjesto i datum
Hvar, Hrvatska, 05.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
A. Šoljan ; hrvatska drama ; 20. st. ; "Romanca o tri ljubavi" ; igra / svečanost ; ironizacija ; postmodernizam
(A. Soljan ; Croatian dramatic literature ; 20th century ; "A Romance on Three Loves" ; play / ceremony ; ironization ; postmodernism)
Sažetak
Na tragu antimimetizma što ga je sredinom prošloga stoljeća u hrvatsku književnost uveo Ivan Slamnig kao "književnost igara" (N. Vončina), Antun se Šoljan u sentimentalnoj farsi "Romanca o tri ljubavi" (1976.) udaljava od politizirana svijeta i zamjenjuje sadašnjost prošlošću (srednjim vijekom) nalazeći utočište u rehabilitiranju ljubavi – dapače: savršene, idealne ljubavi. Svečano se oslanjajući na književnu uopće a posebice dramaturšku tradiciju (trubaduri, "Roman o ruži", Shakespeare te barokno, neoromantičko, simbolističko i pjesničko kazalište), Šoljan se u ovom dramskom tekstu igra izričajnim mogućnostima stiha, njegovim (samo)ironizacijskim konotacijama, bilo u izgovorenom ili otpjevanom obliku. Zbog svega toga, Šoljanov scenski vrhunac, "Romancu o tri ljubavi", vjerojatno jedan od najpregnantnijih hrvatskih dramskih tekstova (u stihu i sroku) druge polovice 20. st., autorica drži iznimno intrigantnom – i kao igru i kao svečanost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost