Pregled bibliografske jedinice broj: 1070517
Školska klima kao prediktor vršnjačkog nasilja na internetu
Školska klima kao prediktor vršnjačkog nasilja na internetu // Društvene i humanističke studije, 1 (2020), 10; 249-272 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1070517 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školska klima kao prediktor vršnjačkog nasilja na
internetu
(School climate as a predictor of peer violence on
internet)
Autori
Pavičić Vukičević, Jelena ; Sudar, Dorotea ; Cajner Mraović, Irena
Izvornik
Društvene i humanističke studije (2490-3604) 1
(2020), 10;
249-272
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
školska klima ; vršnjačko nasilje na internetu (cyberbullying) ; učenici ; srednje škole
(school climate ; cyberbullying ; students ; high schools)
Sažetak
Školska klima kao relativno trajna kvaliteta školske sredine važan je prediktor mnogim odgojno- obrazovnim fenomenima, a svrha provedenog istraživanja bila je ispitati može li se na temelju školske klime predvidjeti pojava vršnjačkog nasilja na internetu, pri čemu vršnjačko nasilje na internetu definiramo kao namjernu štetu žrtvi koja je prouzročena upotrebom računala, mobitela i drugih elektroničkih uređaja uz tendenciju ponavljanja. U istraživanju je sudjelovao 451 učenik iz zagrebačkih gimnazija i srednjih strukovnih škola, a istraživanje je provedeno na prilagođenoj skali školske klime autorice Niobe Way te posebno kreiranog upitnika s dvanaest čestica koje se odnose na različite oblike vršnjačkog nasilja na internetu. Nakon provedene deskriptivne analize rezultata dobivenih na skali školske klime, provedena je logistička regresijska analiza kako bi se ispitalo predviđaju li i u kojoj mjeri čestice koje mjere školsku klimu različite oblike vršnjačkog nasilja na internetu. Potom je značajnost b koeficijenta testirana Waldovim statistikom, a postotak objašnjene varijance (pseudo R2) Nagelkerekeovim testom. Provedena regresijska analiza pokazala je da školska klima uglavnom predviđa malen dio varijabiliteta različitih oblika vršnjačkog nasilja na internetu iz čega možemo zaključiti da etiološki čimbenici vršnjačkog nasilja na internetu nisu vezani uz školu. To ne lišava školu njezine odgojne uloge, odnosno uloge u prevenciji takvih oblika nasilja jer je njihovo mjesto izvršenja potencijalno svugdje. Stoga je za prevenciju potrebno sinergijsko djelovanje svih relevantnih čimbenika, od obitelji i škole do slobodnog vremena, susjedstva i šire zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL
- Index Copernicus International World of Journals
- Erih Plus
- DOAJ
- Slavic Humanities Index
- EuroPub
- Eurasian Scientific Journal Index
- MIAR
- DRJI
- ASI
- ISI
- Google Scholar
- OCLC
- Electronic Journals Library of University of Regensburg