Pregled bibliografske jedinice broj: 1070480
Percepcija kolektivne efikasnosti kao prediktor vršnjačkoga nasilja u virtualnom svijetu
Percepcija kolektivne efikasnosti kao prediktor vršnjačkoga nasilja u virtualnom svijetu // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 3-4; 199-220 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1070480 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija kolektivne efikasnosti kao prediktor
vršnjačkoga nasilja u virtualnom svijetu
(Perception of collective efficiency as a
predictor
of peer violence in virtual world)
Autori
Pavičić Vukičević, Jelena ; Galić, Romana ; Buljan Flander, Gordana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 160
(2019), 3-4;
199-220
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kolektivna efikasnost ; nasilje u virtualnom svijetu ; učenici srednjih škola u Gradu Zagrebu
(collective efficacy ; secondary school students in the City of Zagreb ; violence in virtual world)
Sažetak
Kolektivna efikasnost škole kao društvene institucije, koju definiramo kao vjerovanje skupine ljudi u svoje sposobnosti organiziranja i izvršavanja akcija potrebnih za postizanje cilja, u ovome je radu promatrana kao prediktor vršnjačkoga nasilja u virtualnom svijetu. Cilj ovoga rada jest usporediti različite faktore kolektivne efikasnosti škole prema percepciji učenika kao prediktora različitim oblicima nasilja u virtualnom svijetu među učenicima zagrebačkih srednjih škola. Istraživanje je provedeno na uzorku od 451 učenika putem anketnog upitnika. Rezultati logističke regresijske analize upućuju na zaključak da su čestice kolektivne efikasnosti koje se odnose na grupnu kompetenciju bolji prediktori vršnjačkoga nasilja u virtualnom svijetu nego čestice koje se odnose na analizu zadatka. Prikazani rezultati imaju važne praktične implikacije za osmišljavanje programa podizanja kolektivne efikasnosti i smanjenja pojave različitih oblika nasilja u virtualnom svijetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Education Research Complete with Full Text (EBSCO)
- ERA - Educational Research Abstracts
- Hrčak - Portal znanstvenih časopisa RH