Pregled bibliografske jedinice broj: 1070469
Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja
Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (2019), 1; 168-185 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1070469 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predviđanje otežanosti učenja zbog brige
učenika za vlastitu sigurnost uslijed
vršnjačkoga
nasilja
(Foresight of aggravated learning cause of
student's worry for personal safety
due to peer violence)
Autori
Pavičić Vukičević, Jelena ; Cajner Mraović, Irena ; Korda, Matea
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 68
(2019), 1;
168-185
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
briga za sigurnost ; elektroničko vršnjačko nasilje ; klasično vršnjačko nasilje ; učenici
(worry for safety ; electric peer violence ; classical peer violence ; students)
Sažetak
Osjećaj sigurnosti temeljna je ljudska potreba, a njezin izostanak dovodi do negativnih posljedica na psihičko funkcioniranje i akademski uspjeh učenika. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati ulogu vršnjačkoga nasilja (klasičnoga i elektroničkoga) u objašnjenju brige učenika za vlastitu sigurnost koja im otežava učenje. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom na uzorku od 451 učenika zagrebačkih srednjih škola, a obuhvaćen je velik broj različitih oblika klasičnoga i elektroničkoga nasilja. Kako bi se odgovorilo na postavljeni cilj, provedena je hijerarhijska regresijska analiza kojom se pokazalo da klasično i elektroničko vršnjačko nasilje objašnjavaju značajan udio varijance brige učenika za vlastitu sigurnost, pri čemu se klasično vršnjačko nasilje pokazalo boljim prediktorom. Dodatno, deskriptivni pokazatelji ukazuju na veliku izloženost učenika elektroničkome nasilju pa je čak 18% učenika doživjelo prijetnju ozljedom u školi, a 16% fizički napad. Može se zaključiti kako određeni udio učenika osjeća zabrinutost za vlastitu sigurnost koja im otežava učenje, a koja se dijelom može objasniti prisutnošću vršnjačkoga nasilja u školi. Buduće intervencije trebalo bi usmjeriti na sprječavanje vršnjačkoga nasilja ili smanjenje njegovih negativnih posljedica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- HRČAK - Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske