Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1070469

Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja


Pavičić Vukičević, Jelena; Cajner Mraović, Irena; Korda, Matea
Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (2019), 1; 168-185 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1070469 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja
(Foresight of aggravated learning cause of student's worry for personal safety due to peer violence)

Autori
Pavičić Vukičević, Jelena ; Cajner Mraović, Irena ; Korda, Matea

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 68 (2019), 1; 168-185

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
briga za sigurnost ; elektroničko vršnjačko nasilje ; klasično vršnjačko nasilje ; učenici
(worry for safety ; electric peer violence ; classical peer violence ; students)

Sažetak
Osjećaj sigurnosti temeljna je ljudska potreba, a njezin izostanak dovodi do negativnih posljedica na psihičko funkcioniranje i akademski uspjeh učenika. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati ulogu vršnjačkoga nasilja (klasičnoga i elektroničkoga) u objašnjenju brige učenika za vlastitu sigurnost koja im otežava učenje. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom na uzorku od 451 učenika zagrebačkih srednjih škola, a obuhvaćen je velik broj različitih oblika klasičnoga i elektroničkoga nasilja. Kako bi se odgovorilo na postavljeni cilj, provedena je hijerarhijska regresijska analiza kojom se pokazalo da klasično i elektroničko vršnjačko nasilje objašnjavaju značajan udio varijance brige učenika za vlastitu sigurnost, pri čemu se klasično vršnjačko nasilje pokazalo boljim prediktorom. Dodatno, deskriptivni pokazatelji ukazuju na veliku izloženost učenika elektroničkome nasilju pa je čak 18% učenika doživjelo prijetnju ozljedom u školi, a 16% fizički napad. Može se zaključiti kako određeni udio učenika osjeća zabrinutost za vlastitu sigurnost koja im otežava učenje, a koja se dijelom može objasniti prisutnošću vršnjačkoga nasilja u školi. Buduće intervencije trebalo bi usmjeriti na sprječavanje vršnjačkoga nasilja ili smanjenje njegovih negativnih posljedica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pavičić Vukičević, Jelena; Cajner Mraović, Irena; Korda, Matea
Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (2019), 1; 168-185 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Pavičić Vukičević, J., Cajner Mraović, I. & Korda, M. (2019) Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (1), 168-185.
@article{article, author = {Pavi\v{c}i\'{c} Vuki\v{c}evi\'{c}, Jelena and Cajner Mraovi\'{c}, Irena and Korda, Matea}, year = {2019}, pages = {168-185}, keywords = {briga za sigurnost, elektroni\v{c}ko vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, klasi\v{c}no vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, u\v{c}enici}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {68}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Predvi\djanje ote\v{z}anosti u\v{c}enja zbog brige u\v{c}enika za vlastitu sigurnost uslijed vr\v{s}nja\v{c}koga nasilja}, keyword = {briga za sigurnost, elektroni\v{c}ko vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, klasi\v{c}no vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, u\v{c}enici} }
@article{article, author = {Pavi\v{c}i\'{c} Vuki\v{c}evi\'{c}, Jelena and Cajner Mraovi\'{c}, Irena and Korda, Matea}, year = {2019}, pages = {168-185}, keywords = {worry for safety, electric peer violence, classical peer violence, students}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {68}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Foresight of aggravated learning cause of student's worry for personal safety due to peer violence}, keyword = {worry for safety, electric peer violence, classical peer violence, students} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts
  • HRČAK - Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font