Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1070448

Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste učenici Romi u primarnom obrazovanju


Kiš-Novak, Darinka; Lapat, Goran
Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste učenici Romi u primarnom obrazovanju // BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST ; TEMATSKO PODRUČJE: KVALITETA I INKLUZIVNOST OBRAZOVANJA – PREDUVJETI ODRŽIVE BUDUĆNOSTI ; ZBORNIK ODABRANIH RADOVA S 11. MEĐUNARODNOGA BALKANSKOG KONGRESA OBRAZOVANJA I ZNANOSTI / Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 207-218


CROSBI ID: 1070448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste učenici Romi u primarnom obrazovanju
(Biological and Ecological Terms Used by Roma Pupils in Primary Education)

Autori
Kiš-Novak, Darinka ; Lapat, Goran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST ; TEMATSKO PODRUČJE: KVALITETA I INKLUZIVNOST OBRAZOVANJA – PREDUVJETI ODRŽIVE BUDUĆNOSTI ; ZBORNIK ODABRANIH RADOVA S 11. MEĐUNARODNOGA BALKANSKOG KONGRESA OBRAZOVANJA I ZNANOSTI

Urednik/ci
Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2017

Raspon stranica
207-218

ISBN
978-953-8115-23-3

Ključne riječi
biološki i ekološki pojmovi, primarno obrazovanje, učenici Romi
(biological and ecological terms, primary education, Roma pupils)

Sažetak
Današnja svakodnevnica i uvjeti u kojima živimo zahtijevaju dugoročno promišljanje o statusu obrazovanja u društvu. Zadnjih desetljeća procesi promjena oblikovali su socijalne, ekonomske i prirodne uvjete u cijelome svijetu. Ljudska osobnost oblikovana je interakcijom genotipa i fenotipa, a pod utjecajem neprestanih procesa i biološke i društvene evolucije. U današnjim društvima sve više se daje prioritet osvještavanju važnosti očuvanja biološke i krajobrazne raznolikosti. Ako promatramo život u romskim naseljima, nizak stupanj obrazovanja i nepismenost najveći su uzročnici njihova sustava vrijednosti u kojem obrazovanje još uvijek nema značajnu socijalnu vrijednost. Aktivno sudjelovanje Roma u osvještavanju socijalnog i fizičkog blagostanja podrazumijeva odgovornost, obvezu i potrebu održavanja biološke i ekološke ravnoteže okoliša koja pozitivno pridonosi održivosti i razvoju lokalne zajednice na razini individue, obitelji, naselja, razreda i škole. Preduvjet za tu odgovornost čine znanje i obrazovanje. Rad analizira poznavanje bioloških i ekoloških pojmova kojima se koriste učenici Romi primarnog obrazovanja kao temeljem za svaku daljnju aktivnost u neposrednom okolišu, uz kulturu uvažavanja različitosti u procesu odgoja i obrazovanja. Prethodnih istraživanja iste ili slične tematike nema. Pod korištenjem određenih pojmova smatra se prepoznavanje i imenovanje uglavnom autohtonih biljaka, životinja, biotopa, biocenoza i ekosustava iz neposrednog okoliša. Nedovoljno poznavanje hrvatskog jezika predstavlja barijeru. Rezultati ovog istraživanja nameću koncept cjeloživotnoga učenja Roma o biološkoj i krajobraznoj raznolikosti i stjecanja znanja koje će u njima poticati razvoj vlastitih kapaciteta uz očuvanje okoliša za buduće naraštaje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Goran Lapat (autor)

Avatar Url Darinka Kiš-Novak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kiš-Novak, Darinka; Lapat, Goran
Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste učenici Romi u primarnom obrazovanju // BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST ; TEMATSKO PODRUČJE: KVALITETA I INKLUZIVNOST OBRAZOVANJA – PREDUVJETI ODRŽIVE BUDUĆNOSTI ; ZBORNIK ODABRANIH RADOVA S 11. MEĐUNARODNOGA BALKANSKOG KONGRESA OBRAZOVANJA I ZNANOSTI / Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 207-218
Kiš-Novak, D. & Lapat, G. (2017) Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste učenici Romi u primarnom obrazovanju. U: Bouillet, D., Đuranović, M. & Tot, D. (ur.) BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST ; TEMATSKO PODRUČJE: KVALITETA I INKLUZIVNOST OBRAZOVANJA – PREDUVJETI ODRŽIVE BUDUĆNOSTI ; ZBORNIK ODABRANIH RADOVA S 11. MEĐUNARODNOGA BALKANSKOG KONGRESA OBRAZOVANJA I ZNANOSTI. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 207-218.
@inbook{inbook, author = {Ki\v{s}-Novak, Darinka and Lapat, Goran}, year = {2017}, pages = {207-218}, keywords = {biolo\v{s}ki i ekolo\v{s}ki pojmovi, primarno obrazovanje, u\v{c}enici Romi}, isbn = {978-953-8115-23-3}, title = {Biolo\v{s}ki i ekolo\v{s}ki pojmovi kojima se koriste u\v{c}enici Romi u primarnom obrazovanju}, keyword = {biolo\v{s}ki i ekolo\v{s}ki pojmovi, primarno obrazovanje, u\v{c}enici Romi}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Ki\v{s}-Novak, Darinka and Lapat, Goran}, year = {2017}, pages = {207-218}, keywords = {biological and ecological terms, primary education, Roma pupils}, isbn = {978-953-8115-23-3}, title = {Biological and Ecological Terms Used by Roma Pupils in Primary Education}, keyword = {biological and ecological terms, primary education, Roma pupils}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font