Pregled bibliografske jedinice broj: 1070448
Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste učenici Romi u primarnom obrazovanju
Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste učenici Romi u primarnom obrazovanju // BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST ; TEMATSKO PODRUČJE: KVALITETA I INKLUZIVNOST OBRAZOVANJA – PREDUVJETI ODRŽIVE BUDUĆNOSTI ; ZBORNIK ODABRANIH RADOVA S 11. MEĐUNARODNOGA BALKANSKOG KONGRESA OBRAZOVANJA I ZNANOSTI / Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 207-218
CROSBI ID: 1070448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste
učenici Romi u
primarnom obrazovanju
(Biological and Ecological Terms Used by Roma
Pupils in Primary Education)
Autori
Kiš-Novak, Darinka ; Lapat, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST ; TEMATSKO PODRUČJE: KVALITETA I INKLUZIVNOST OBRAZOVANJA – PREDUVJETI ODRŽIVE BUDUĆNOSTI ; ZBORNIK ODABRANIH RADOVA S 11. MEĐUNARODNOGA BALKANSKOG KONGRESA OBRAZOVANJA I ZNANOSTI
Urednik/ci
Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
207-218
ISBN
978-953-8115-23-3
Ključne riječi
biološki i ekološki pojmovi, primarno obrazovanje, učenici Romi
(biological and ecological terms, primary education, Roma pupils)
Sažetak
Današnja svakodnevnica i uvjeti u kojima živimo zahtijevaju dugoročno promišljanje o statusu obrazovanja u društvu. Zadnjih desetljeća procesi promjena oblikovali su socijalne, ekonomske i prirodne uvjete u cijelome svijetu. Ljudska osobnost oblikovana je interakcijom genotipa i fenotipa, a pod utjecajem neprestanih procesa i biološke i društvene evolucije. U današnjim društvima sve više se daje prioritet osvještavanju važnosti očuvanja biološke i krajobrazne raznolikosti. Ako promatramo život u romskim naseljima, nizak stupanj obrazovanja i nepismenost najveći su uzročnici njihova sustava vrijednosti u kojem obrazovanje još uvijek nema značajnu socijalnu vrijednost. Aktivno sudjelovanje Roma u osvještavanju socijalnog i fizičkog blagostanja podrazumijeva odgovornost, obvezu i potrebu održavanja biološke i ekološke ravnoteže okoliša koja pozitivno pridonosi održivosti i razvoju lokalne zajednice na razini individue, obitelji, naselja, razreda i škole. Preduvjet za tu odgovornost čine znanje i obrazovanje. Rad analizira poznavanje bioloških i ekoloških pojmova kojima se koriste učenici Romi primarnog obrazovanja kao temeljem za svaku daljnju aktivnost u neposrednom okolišu, uz kulturu uvažavanja različitosti u procesu odgoja i obrazovanja. Prethodnih istraživanja iste ili slične tematike nema. Pod korištenjem određenih pojmova smatra se prepoznavanje i imenovanje uglavnom autohtonih biljaka, životinja, biotopa, biocenoza i ekosustava iz neposrednog okoliša. Nedovoljno poznavanje hrvatskog jezika predstavlja barijeru. Rezultati ovog istraživanja nameću koncept cjeloživotnoga učenja Roma o biološkoj i krajobraznoj raznolikosti i stjecanja znanja koje će u njima poticati razvoj vlastitih kapaciteta uz očuvanje okoliša za buduće naraštaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb