Pregled bibliografske jedinice broj: 1070424
Projekt hidrauličkog hibridnog sustava za gospodarsko vozilo
Projekt hidrauličkog hibridnog sustava za gospodarsko vozilo, 2016., diplomski rad, Tehnički fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1070424 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projekt hidrauličkog hibridnog sustava za
gospodarsko vozilo
(Project of hydraulic hybrid system for commercial
vehicle)
Autori
Brnčić, Dino
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Tehnički fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
13.05
Godina
2016
Stranica
115
Mentor
Gregov, Goran
Ključne riječi
Hibridno vozilo ; paralelni hidraulički hibridni sustav ; Numerički model
(Hybrid vehicle ; Parallel hydraulic hybrid system ; Numerical model)
Sažetak
U ovom diplomskom radu izrađen je numerički model paralelnog hidrauličkog hibridnog gospodarskog vozila, te je provedena simulacija navedenog sustava. Hibridna tehnologija kod vozila koristi se jer se njome smanjuje emisija štetnih plinova i povećava ušteda goriva. Najčešće se koriste električna i hidraulička hibridna vozila. Prednost hidrauličkog hibridnog sustava u odnosu na električni je u tome što hidraulički hibridi imaju oko pet puta veću gustoću snage. Te je zbog toga moguća veća iskoristivost sustava zbog nekorištenja prijenosnika snage između kotača i hidromotora/pumpe. Hidraulički hibridni sustav koristi se kod dostavnih vozila, autobusa, te vozila za odvoz smeća. Takva vozila rade u režimu rada učestalog kočenja i pokretanja, te zbog velike mase sadrže veliku količinu kinetičke energije koja se regenerativnim kočenjem prikuplja i skladišti u hidrauličke akumulatore. Potencijalna energija radne tekućine spremljena u akumulatorima zatim se koristi za pokretanje vozila, zbog toga jer je potrošnja goriva tada najveća. Hidraulička hibridna vozila dijelimo na paralelna i serijska ovisno o protoku energije između motora s unutarnjim izgaranjem, hidrauličkih komponenti i mehaničkih komponenti vozila. Za modeliranje paralelne hidrauličke hibridne konfiguracije koristi se dostavno vozilo Volkswagen Crafter. Za navedeno vozilo određena je dinamika vožnje kod najnepovoljnijih pogonskih uvjeta kako bi se odredio najveći moment na kotačima vozila. Najveći moment na kotačima osnova je za odabir hidromotora/pumpe. Nakon odabira pumpe odabrale su se preostale komponente hidrauličkog sustava. Također proračunata je ušteda energije paralelnog hidrauličkog hibridnog vozila koja u odnosu na konvencionalno vozilo iznosi 14, 8%. Nakon preliminarnog proračuna na temelju matematičkog modela izrađen je numerički model u Simulinku. Simulacijom je utvrđeno da se s odabranom konfiguracijom paralelnog hidrauličkog hibridnog vozila može regenerativnim kočenjem u akumulatoru pohraniti optimalna količina energije koja je dostatna za pokretanje gospodarskog vozila kod najnepovoljnijeg režima rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo