Pregled bibliografske jedinice broj: 1070326
Rast malih i srednjih poduzeća kroz akvizicije
Rast malih i srednjih poduzeća kroz akvizicije, 2020., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1070326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rast malih i srednjih poduzeća kroz akvizicije
(Acquisitive growth of small and medium enterprises)
Autori
Mezulić Juric, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
27.03
Godina
2020
Stranica
238
Mentor
Alpeza, Mirela
Ključne riječi
mala i srednja poduzeća, rast, akvizicije, akvizicijski rast
(SMEs, growth, acquisition, acquisitive growth)
Sažetak
Rast malih i srednjih poduzeća uglavnom je promatran kroz prizmu organskog rasta, unatoč činjenici kako mala i srednja poduzeća mogu ostvariti rast na različite načine, a jedan od mogućih načina je korištenjem akvizicija. Većina provedenih istraživanja i razvijenih teorija povezana je s praćenjem akvizicija velikih poduzeća, dok akvizicije koje provode mala i srednja poduzeća predstavljaju zanemareno područje istraživanja. Ova doktorska disertacija nastoji kroz kvalitativno empirijsko istraživanje pridonijeti dubljem razumijevanju akvizicijskih procesa kroz koje prolaze mala i srednja poduzeća, te dati odgovor na pitanje zašto se vlasnici malih i srednjih poduzeća odlučuju za akviziciju kao metodu rasta. U teorijskom dijelu disertacije dan je pregled prethodnih istraživanja o rastu malih i srednjih poduzeća, te pregled istraživanja o akvizicijama, posebno malih i srednjih poduzeća. Također, u teorijskom dijelu disertacije prikazano je i analizirano vanjsko okruženje kao i specifičnosti okruženja Republike Hrvatske. Empirijski dio disertacije korištenjem kvalitativne istraživačke metodologije, prvenstveno studije slučaja daje prikaz i usporedbu osam slučajeva akvizicija koje su u Hrvatskoj proveli vlasnici malih i srednjih poduzeća. Analiza slučajeva omogućila je identifikaciju motiva poduzetnika za provođenje akvizicije, ostvarenih efekata, te specifičnih izazova s kojima su se susretali. Rezultati empirijskog istraživanja ukazuju kako je kod poduzetnika u odabranom uzorku izrazito naglašena potreba za povjerenjem i prethodnim poznavanjem prodavatelja upravo zbog nerazvijenosti ekosustava, te kako su poduzetnici uglavnom preuzimali poduzeća unutar industrije. Jednako tako istraživanje je otkrilo kako su poduzetnici pokazali visoku razinu samouvjerenosti, samostalno ulazili u proces, bili kreativni u načinu financiranja i provođenja akvizicija, te kroz proces učili. U konačnici istraživanje je ukazalo i kako su poduzetnici u promatranim slučajevima uspjeli ostvariti veće sinergijske efekte u odnosu na očekivane, što je pozitivno utjecalo na reputaciju poduzeća, daljnji organski rast, te otvorenost prema novim akvizicijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek