Pregled bibliografske jedinice broj: 1070208
Upoznavanje djece predškolske dobi s geološkom znanošću
Upoznavanje djece predškolske dobi s geološkom znanošću, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1070208 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upoznavanje djece predškolske dobi s geološkom
znanošću
(Children’s Introduction to Geological Science as a
Part of Natural Sciences)
Autori
Grgasović, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
15.09
Godina
2018
Stranica
56
Mentor
Kiš-Novak, Darinka
Ključne riječi
djeca, geologija, geološki postav, prirodoslovlje
(children, geology, geological display, natural science)
Sažetak
Cilj rada je poticanje upoznavanja predškolske djece s geologijom kao sastavnim dijelom okoliša, točnije prirode koja nas okružuje. Na početku je dan kratak prikaz geologije kao prirodne znanosti, njezinog povijesnog razvoja te glavnih geoloških disciplina, a posebno onih korištenih u radu. Zatim su prikazane dosadašnje aktivnosti među kojima su inozemna iskustva s geologijom u vrtiću te hrvatska iskustva s geologijom u osnovnoj školi, muzejima i posebno u vrtićima. Istraživanje je provedeno u Dječjem vrtiću „Iskrica“ u Zagrebu. U istraživanju je korišten geološki postav koji čine uzorci fosila, minerala i stijena. Cilj istraživanja je istražiti upoznavanje djece s geološkom znanošću, kao dijelom prirodnih znanosti. Istraživanje je provedeno na način da se kroz uvodna pitanja provjeri njihovo prethodno znanje, kroz aktivnosti ih se pokuša upoznati s geološkom znanošću te kroz kasnije aktivnosti provjeri njihovo potencijalno usvojeno novo znanje. Istraživanje je provedeno kroz dvije aktivnosti tijekom dva dana. Prva aktivnost je provedena na način da su djeca vođena svojim interesom pristupila geološkom postavu te ispitivala o njemu, a čije su dijelove također mogla uzimati, opipati i slično. Nakon toga djeca su radila s glinom i crtala. Druga aktivnost bila je zamišljena da se realizira kroz podučavanje, no djeca nisu dobro reagirala na tu metodu, te se od nje odustalo. Nakon toga je djeci pokazan postav kroz priču u kojoj su oni sudjelovali postavljanjem pitanja, predlaganjem uzoraka uključenih u priču itd. Nakon toga su također mogli pregledavati i opipavati geološki postav, kao i postavljati pitanja o njemu. Na kraju aktivnosti djeca su radila s glinom, crtala i igrala interaktivnu igru vezanu uz aktivnost i postav. Moglo bi se zaključiti se da je moguće uspješno upoznati djecu s geologijom kao prirodnom znanošću. Također je vidljivo da je moguće upoznati djecu s takvom znanošću i kroz različite metoda rada. Osim geoloških tema korištenih u ovom radu i već ranije provedenih aktivnosti, teme bi se mogle i dalje proširiti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Biologija