Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1070200

Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.


Sertić Perić, Mirela; Matić, Ana Marija; Kiš- Novak, Darinka; Vignjević, Goran; Labak, Irena
Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp. // Educatio biologiae, - (2019), 5; 34-46 doi:10.32633/eb.5.3 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1070200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.
(Application of active learning based on observation and recording observations - example of microscoping Paramecium sp)

Autori
Sertić Perić, Mirela ; Matić, Ana Marija ; Kiš- Novak, Darinka ; Vignjević, Goran ; Labak, Irena

Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) (2019), 5; 34-46

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
prirodoslovna pismenost ; učenje otkrivanjem ; opažačke sposobnosti ; zapis učenika ; praživotinje
(STEM literacy ; learning by discovery ; observational skills ; notes ; Protozoa)

Sažetak
Primjenom metoda aktivnog učenja izbjegava se prenošenje gotovih činjenica i zaključaka te se znanja stječu kroz rješavanje izazova i problema. Aktivno učenje često podrazumijeva samostalno istraživanje, uključujući aktivnosti promatranja, bilježenja opažanja i zaključivanja temeljem opaženog. Na taj način povećava se intelektualni angažman studenata i učenika, kao i vjerojatnost da će stečena znanja studenti i učenici uspješno primijeniti na nove izazove, bilo u radnom okruženju ili u drugim životnim situacijama. Efikasnost aktivnih metoda učenja, između ostalog, često ovisi i o kontekstu problema koji je predstavljen učenicima/studentima te o interesu učenika i/ili studenata za pojedine aktivnosti koje se primjenjuju u nastavi. U ovom radu predstavljen je primjer primjene aktivnih metoda učenja, temeljenih na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja tijekom mikroskopiranja različitih preparata papučice, Paramecium sp., među studentima druge godine preddiplomskog studija različitih studijskih programa biologije i studentima učiteljskog fakulteta. Uz radni list, koji može poslužiti kao osnova za planiranje i prilagodbu nastavnih aktivnosti na nekoj drugoj razini obrazovanja, u ovom radu su iznijeti i komentari studenata nakon provedbe aktivnih metoda učenja temeljenih na mikroskopiranju papučice. Komentari studenata o primjeni aktivnih metoda učenja (u usporedbi s tradicionalnim metodama, koje se inače koriste u njihovoj redovnoj praktikumskoj nastavi) pružaju uvid u opći dojam studenata o doživljaju nastave i pojedinih aktivnosti koje se primjenjuju u nastavi te o učinku primijenjenih aktivnosti na razumijevanje sadržaja koji se poučavaju. Prema većini ispitanika u ovom radu, aktivne metode učenja su zanimljive i većina studenata se izjašnjava da u načelu „voli takve aktivnosti“, koje uključuju samostalan rad i zaključivanje. Takvo mišljenje studenata moglo bi poslužiti kao svojevrsni poticaj za intenzivniju primjenu metoda aktivnog učenja na fakultetskoj razini obrazovanja te da bi metode aktivnog učenja postupno trebale zamijeniti frontalnu nastavu i tradicionalne metode.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Visoka učiteljska škola u Čakovcu,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Sertić Perić, Mirela; Matić, Ana Marija; Kiš- Novak, Darinka; Vignjević, Goran; Labak, Irena
Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp. // Educatio biologiae, - (2019), 5; 34-46 doi:10.32633/eb.5.3 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Sertić Perić, M., Matić, A., Kiš- Novak, D., Vignjević, G. & Labak, I. (2019) Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.. Educatio biologiae, - (5), 34-46 doi:10.32633/eb.5.3.
@article{article, author = {Serti\'{c} Peri\'{c}, Mirela and Mati\'{c}, Ana Marija and Ki\v{s}- Novak, Darinka and Vignjevi\'{c}, Goran and Labak, Irena}, year = {2019}, pages = {34-46}, DOI = {10.32633/eb.5.3}, keywords = {prirodoslovna pismenost, u\v{c}enje otkrivanjem, opa\v{z}a\v{c}ke sposobnosti, zapis u\v{c}enika, pra\v{z}ivotinje}, journal = {Educatio biologiae}, doi = {10.32633/eb.5.3}, volume = {-}, number = {5}, issn = {1849-6520}, title = {Primjena aktivnog u\v{c}enja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilje\v{z}enja opa\v{z}anja na primjeru mikroskopiranja papu\v{c}ice, Paramecium sp.}, keyword = {prirodoslovna pismenost, u\v{c}enje otkrivanjem, opa\v{z}a\v{c}ke sposobnosti, zapis u\v{c}enika, pra\v{z}ivotinje} }
@article{article, author = {Serti\'{c} Peri\'{c}, Mirela and Mati\'{c}, Ana Marija and Ki\v{s}- Novak, Darinka and Vignjevi\'{c}, Goran and Labak, Irena}, year = {2019}, pages = {34-46}, DOI = {10.32633/eb.5.3}, keywords = {STEM literacy, learning by discovery, observational skills, notes, Protozoa}, journal = {Educatio biologiae}, doi = {10.32633/eb.5.3}, volume = {-}, number = {5}, issn = {1849-6520}, title = {Application of active learning based on observation and recording observations - example of microscoping Paramecium sp}, keyword = {STEM literacy, learning by discovery, observational skills, notes, Protozoa} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font