Pregled bibliografske jedinice broj: 1070200
Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.
Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp. // Educatio biologiae, - (2019), 5; 34-46 doi:10.32633/eb.5.3 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1070200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena aktivnog učenja temeljenog na
aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja
na primjeru
mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.
(Application of active learning based on
observation and recording observations -
example of microscoping
Paramecium sp)
Autori
Sertić Perić, Mirela ; Matić, Ana Marija ; Kiš- Novak, Darinka ; Vignjević, Goran ; Labak, Irena
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520)
(2019), 5;
34-46
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
prirodoslovna pismenost ; učenje otkrivanjem ; opažačke sposobnosti ; zapis učenika ; praživotinje
(STEM literacy ; learning by discovery ; observational skills ; notes ; Protozoa)
Sažetak
Primjenom metoda aktivnog učenja izbjegava se prenošenje gotovih činjenica i zaključaka te se znanja stječu kroz rješavanje izazova i problema. Aktivno učenje često podrazumijeva samostalno istraživanje, uključujući aktivnosti promatranja, bilježenja opažanja i zaključivanja temeljem opaženog. Na taj način povećava se intelektualni angažman studenata i učenika, kao i vjerojatnost da će stečena znanja studenti i učenici uspješno primijeniti na nove izazove, bilo u radnom okruženju ili u drugim životnim situacijama. Efikasnost aktivnih metoda učenja, između ostalog, često ovisi i o kontekstu problema koji je predstavljen učenicima/studentima te o interesu učenika i/ili studenata za pojedine aktivnosti koje se primjenjuju u nastavi. U ovom radu predstavljen je primjer primjene aktivnih metoda učenja, temeljenih na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja tijekom mikroskopiranja različitih preparata papučice, Paramecium sp., među studentima druge godine preddiplomskog studija različitih studijskih programa biologije i studentima učiteljskog fakulteta. Uz radni list, koji može poslužiti kao osnova za planiranje i prilagodbu nastavnih aktivnosti na nekoj drugoj razini obrazovanja, u ovom radu su iznijeti i komentari studenata nakon provedbe aktivnih metoda učenja temeljenih na mikroskopiranju papučice. Komentari studenata o primjeni aktivnih metoda učenja (u usporedbi s tradicionalnim metodama, koje se inače koriste u njihovoj redovnoj praktikumskoj nastavi) pružaju uvid u opći dojam studenata o doživljaju nastave i pojedinih aktivnosti koje se primjenjuju u nastavi te o učinku primijenjenih aktivnosti na razumijevanje sadržaja koji se poučavaju. Prema većini ispitanika u ovom radu, aktivne metode učenja su zanimljive i većina studenata se izjašnjava da u načelu „voli takve aktivnosti“, koje uključuju samostalan rad i zaključivanje. Takvo mišljenje studenata moglo bi poslužiti kao svojevrsni poticaj za intenzivniju primjenu metoda aktivnog učenja na fakultetskoj razini obrazovanja te da bi metode aktivnog učenja postupno trebale zamijeniti frontalnu nastavu i tradicionalne metode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Visoka učiteljska škola u Čakovcu,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Goran Vignjević
(autor)
Darinka Kiš-Novak
(autor)
Mirela Sertić Perić
(autor)
Irena Labak
(autor)