Pregled bibliografske jedinice broj: 1070149
Digitalna pismenost u online okruženju i njen utjecaj na zabrinutost zbog privatnosti na internetu
Digitalna pismenost u online okruženju i njen utjecaj na zabrinutost zbog privatnosti na internetu // Proceedings of the fourth International conference The Challenges of today / Filiposki, Oliver ; Metodijeski, Dejan ; Zlatovic, Dragan (ur.).
Šibenik: Veleučilište u Šibeniku, 2019. str. 165-178 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1070149 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalna pismenost u online okruženju i njen utjecaj na zabrinutost zbog privatnosti na internetu
(Internet literacy in an online environment: Influence of Internet skills on Internet privacy)
Autori
Škrinjarić, Bruno
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings of the fourth International conference The Challenges of today
/ Filiposki, Oliver ; Metodijeski, Dejan ; Zlatovic, Dragan - Šibenik : Veleučilište u Šibeniku, 2019, 165-178
Skup
4. međunarodna konferencija "Izazovi današnjice" = 4th International Conference "Challenges of Today" (COT 2019)
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 10.10.2019. - 12.10.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
internetske vještine ; privatnost ; internet ; Hrvatska
(internet Skills ; Privacy ; internet ; Croatia)
Sažetak
Ovo istraživanje ispituje utjecaj internetskih vještina kao prethodnika zabrinutosti za privatnost u online okruženju. Dosadašnja istraživanja pronašla su kontradiktorne dokaze da percipirana razina razvoja digitalne pismenosti povećava i smanjuje brigu o zabrinutosti za privatnosti na internetu ; međutim, ne analiziraju čimbenike koji utječu na taj odnos. Na temelju podataka prikupljenih anketom provedena je empirijska analiza na reprezentativnom uzorku korisnika interneta u Hrvatskoj. Metodologija u ovom istraživanju sastoji se od dva dijela: prvo, potvrdna faktorska analiza koristi se za validaciju latentnih konstrukata korištenih u modelu ; te se zatim nastavlja s procjenom modela pomoću regresijskih tehnika. Ovo istraživanje popunjava prazninu u postojećoj literaturi analizirajući različite percepcije razvoja digitalne pismenosti – razvoj online vještina, računalne anksioznosti, individualne želje za kontrolom osobnih podataka na internetu, intenzitet i raznolikost online aktivnosti – u kontekstu socio-demografskih obilježja ispitanika. Inicijalni rezultati ukazuju da uočeno povećanje online vještina povećava zabrinutost za narušavanje online privatnosti, dok računalna anksioznost ima pozitivan učinak na problem online privatnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija