Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1070071

Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja


Suman, Darko; Purković, Damir
Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja // Politehnika, 2 (2018), 2; 29-42 doi:10.36978/cte.2.2.03 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1070071 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja
(Pupils' Preferences as a Starting point for Organizing and Structuring Teaching of the General Technology Education)

Autori
Suman, Darko ; Purković, Damir

Izvornik
Politehnika (2584-5373) 2 (2018), 2; 29-42

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nastava tehnike ; preferencije učenika ; stavovi učenika ; tehnička kultura ; tehnički odgoj i obrazovanje
(Technology Teaching ; Pupils' Preferences ; Pupil Attitudes ; Technical Culture ; Technology (Technical) Education)

Sažetak
Preferencije učenika prema nastavnom predmetu važno su polazište za planiranje, pripremanje i strukturiranje nastave. Zbog dinamike tehničko-tehnološkog razvoja, preferencije učenika postaju neizostavni čimbenik za operacionalizaciju nastave općeg tehničkog obrazovanja. U tom je smislu provedeno istraživanje kako bi se odredila struktura preferencija učenika prema tehničkim sadržajima i aktivnostima te razlike u preferencijama s obzirom na karakteristična obilježja skupine. Istraživanje je provedena na uzorku učenika osnovne škole (N = 699) u dobi od 11 do 15 godina. U svrhu istraživanja, korišten je redizajnirani PATT upitnik, iz kojeg su izdvojeni interesi učenika prema tehničkim sadržajima i vrstama aktivnosti. Kao karakteristična obilježja skupine izdvojeni su dob i spol učenika. Rezultati istraživanja ukazuju na težnje učenika za intenziviranjem praktičnog rada, vježbi, ali i teorijskih sadržaja u nastavi. Utvrđeno je da se zanimanje učenika za sadržaje znatno mijenja tijekom sazrijevanja, od tehničkog crtanja u 5. razredu do robotske tehnologije u 8. razredu. Interesi se razlikuju i s obzirom na spol učenika, pri čemu su djevojčice sklonije tehničkom crtanju, dok dječaci preferiraju robotiku, te obradu drva i metala. Poželjna struktura naglašava potrebu prilagodbe nastave tehničkog područja spolu i dobi učenika, te je indikativna svijest učenika o važnosti praktičnih aktivnosti za vlastiti razvoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Damir Purković (autor)

Avatar Url Darko Suman (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Suman, Darko; Purković, Damir
Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja // Politehnika, 2 (2018), 2; 29-42 doi:10.36978/cte.2.2.03 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Suman, D. & Purković, D. (2018) Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja. Politehnika, 2 (2), 29-42 doi:10.36978/cte.2.2.03.
@article{article, author = {Suman, Darko and Purkovi\'{c}, Damir}, year = {2018}, pages = {29-42}, DOI = {10.36978/cte.2.2.03}, keywords = {nastava tehnike, preferencije u\v{c}enika, stavovi u\v{c}enika, tehni\v{c}ka kultura, tehni\v{c}ki odgoj i obrazovanje}, journal = {Politehnika}, doi = {10.36978/cte.2.2.03}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2584-5373}, title = {Preferencije u\v{c}enika kao polazi\v{s}te za organizaciju i strukturiranje nastave op\'{c}eg tehni\v{c}kog odgoja i obrazovanja}, keyword = {nastava tehnike, preferencije u\v{c}enika, stavovi u\v{c}enika, tehni\v{c}ka kultura, tehni\v{c}ki odgoj i obrazovanje} }
@article{article, author = {Suman, Darko and Purkovi\'{c}, Damir}, year = {2018}, pages = {29-42}, DOI = {10.36978/cte.2.2.03}, keywords = {Technology Teaching, Pupils' Preferences, Pupil Attitudes, Technical Culture, Technology (Technical) Education}, journal = {Politehnika}, doi = {10.36978/cte.2.2.03}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2584-5373}, title = {Pupils' Preferences as a Starting point for Organizing and Structuring Teaching of the General Technology Education}, keyword = {Technology Teaching, Pupils' Preferences, Pupil Attitudes, Technical Culture, Technology (Technical) Education} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font