Pregled bibliografske jedinice broj: 1070064
Od strukture vokabulara do struktura teksta
Od strukture vokabulara do struktura teksta // 26. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa. Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke. Knjiga sažetaka.
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 2018. str. 52-52 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1070064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od strukture vokabulara do struktura teksta
(From vocabulary structure to text structure)
Autori
Peti-Stantić, Anita ; Tonković, Mirjana ; Keresteš, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
26. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa. Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke. Knjiga sažetaka.
/ - , 2018, 52-52
Skup
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 07.11.2018. - 10.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vokabular, tekst, struktura
(vocabulary, text, structure)
Sažetak
S obzirom na to da brojna dosadašnja istraživanja vokabulara pokazuju potrebu razdvajanja riječi koje znače nešto konkretno od onih koje znače nešto apstraktno (tzv. teorija dvostrukoga kodiranja), vrlo je važno detektirati riječi čije je značenje potrebno posebno tumačiti u okviru nastavnoga procesa. Ne čini li se to, takve riječi usporavaju tečno svladavanje čitanja, onemogućavajući čitanje s razumijevanjem i, u konačnici, dubinsko čitanje. Kako u nas do sada nije bilo sustavnih istraživanja intelektualnog vokabulara mladih, a rezultati PISA istraživanja pokazuju ispodprosječne rezultate učenika u Republici Hrvatskoj u čitalačkoj pismenosti, u izlaganju će biti izneseni rezultati istraživanja provedenoga u okviru projekta Hrvatske zaklade za znanost “Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture” nakon radionice održane s učiteljima hrvatskoga, matematike, prirode, povijesti i geografije u višim razredima osnovne škole. Cilj radionice je bio podučavanje učitelja u primjeni metoda i strategija za proširivanje i produbljivanje intelektualnog vokabulara učenika, kao i podučavanje strukturama raspravljačkog teksta, osobito udžbeničkoga, svih navedenih nastavnih predmeta. Učitelji koji su sudjelovali u radionici obradili su jednu nastavnu jedinicu na dva načina: oslanjajući se na jasno strukturirani tekst te primjenjujući strategije proširivanja i produbljivanja razumijevanja značenja riječi u jednom ili dva odjeljenja i koristeći klasičan pristup obradi sadržaja oslanjajući se na postojeći udžbenički tekst u drugim odjeljenjima U izlaganju će biti prikazani rezultati kvantitativne i kvalitativne procjene učinaka primjene ove kratke intervencije, kao i rezultati ankete o korištenju udžbenika u nastavi i zadovoljstvu udžbenicima provedenoj na istoj skupini učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2016-1210 Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture.
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb