Pregled bibliografske jedinice broj: 1069989
Američke franšize u srednjoj i istočnoj Europi - pregled pristupa novom tržištu
Američke franšize u srednjoj i istočnoj Europi - pregled pristupa novom tržištu // Evropske i evroazijske intergracije - prednosti i nedostaci - TOM III / Fazlović, Albina (ur.).
Brčko: Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2020. str. 193-203 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1069989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Američke franšize u srednjoj i istočnoj Europi -
pregled pristupa novom tržištu
(American franchises in Middle and Eastern Europe -
review of approaches to the new markets)
Autori
Erceg, Aleksandar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Evropske i evroazijske intergracije - prednosti i nedostaci - TOM III
/ Fazlović, Albina - Brčko : Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2020, 193-203
ISBN
9789995599546
Skup
8. međunarodni naučni skup Evropske i evroazijske integracije - prednosti i nedostaci
Mjesto i datum
Brčko, Bosna i Hercegovina, 26.06.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
franšiza, srednja i istočna Europa, tržišna strategija, ulazak na tržište
(franchising, Central and Eastern Europe, market strategy, market entrance)
Sažetak
Franšiza je kao poslovni model prihvaćena u razvijenim zemljama kao metoda rasta i kao način za pokretanje novog pothvata. Iako svoje korijene ima u Europi, SAD su danas vodeće u franšiznom poslovanju u pogledu razvoja i korištenja modela. Franšizni poslovni model prisutan je u srednjoj i istočnoj Europi od kraja 1980-ih kada su te zemlje promijenile svoj ekonomski sustav i otvorile se stranim tvrtkama. Prvi koji su došli bili su američki franšizni sustavi koji su pokrenuli pokret koji od tada raste. Rad prikazuje franšizni poslovni model u srednjoj i istočnoj Europi kroz američke franšizne sustave. Prvi dio rada daje definiciju franšiznog poslovnog modela te prezentira utjecaj koji franšize imaju na svjetsku ekonomiju. U drugom dijelu rada prikazat će se kako američki franšizni sustavi ulaze na tržišta srednje i istočne Europe, pitanja s kojima se suočavaju tijekom implementacije svojih sustava i kako tržište reagira na njihove proizvode i/ili usluge. Predstavit će se potencijalne prepreke za franšizno poslovanje američkim franšizama na području srednje i istočne Europe kao i razlozi zašto su se primatelji odlučili za njih. Na kraju je dan zaključak te su predložene daljnje istraživačke aktivnosti o ovom važnom poslovnom modelu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija