Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1069989

Američke franšize u srednjoj i istočnoj Europi - pregled pristupa novom tržištu


Erceg, Aleksandar
Američke franšize u srednjoj i istočnoj Europi - pregled pristupa novom tržištu // Evropske i evroazijske intergracije - prednosti i nedostaci - TOM III / Fazlović, Albina (ur.).
Brčko: Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2020. str. 193-203 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1069989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Američke franšize u srednjoj i istočnoj Europi - pregled pristupa novom tržištu
(American franchises in Middle and Eastern Europe - review of approaches to the new markets)

Autori
Erceg, Aleksandar

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Evropske i evroazijske intergracije - prednosti i nedostaci - TOM III / Fazlović, Albina - Brčko : Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2020, 193-203

ISBN
9789995599546

Skup
8. međunarodni naučni skup Evropske i evroazijske integracije - prednosti i nedostaci

Mjesto i datum
Brčko, Bosna i Hercegovina, 26.06.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
franšiza, srednja i istočna Europa, tržišna strategija, ulazak na tržište
(franchising, Central and Eastern Europe, market strategy, market entrance)

Sažetak
Franšiza je kao poslovni model prihvaćena u razvijenim zemljama kao metoda rasta i kao način za pokretanje novog pothvata. Iako svoje korijene ima u Europi, SAD su danas vodeće u franšiznom poslovanju u pogledu razvoja i korištenja modela. Franšizni poslovni model prisutan je u srednjoj i istočnoj Europi od kraja 1980-ih kada su te zemlje promijenile svoj ekonomski sustav i otvorile se stranim tvrtkama. Prvi koji su došli bili su američki franšizni sustavi koji su pokrenuli pokret koji od tada raste. Rad prikazuje franšizni poslovni model u srednjoj i istočnoj Europi kroz američke franšizne sustave. Prvi dio rada daje definiciju franšiznog poslovnog modela te prezentira utjecaj koji franšize imaju na svjetsku ekonomiju. U drugom dijelu rada prikazat će se kako američki franšizni sustavi ulaze na tržišta srednje i istočne Europe, pitanja s kojima se suočavaju tijekom implementacije svojih sustava i kako tržište reagira na njihove proizvode i/ili usluge. Predstavit će se potencijalne prepreke za franšizno poslovanje američkim franšizama na području srednje i istočne Europe kao i razlozi zašto su se primatelji odlučili za njih. Na kraju je dan zaključak te su predložene daljnje istraživačke aktivnosti o ovom važnom poslovnom modelu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Aleksandar Erceg (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

eubd.edu.ba

Citiraj ovu publikaciju:

Erceg, Aleksandar
Američke franšize u srednjoj i istočnoj Europi - pregled pristupa novom tržištu // Evropske i evroazijske intergracije - prednosti i nedostaci - TOM III / Fazlović, Albina (ur.).
Brčko: Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2020. str. 193-203 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Erceg, A. (2020) Američke franšize u srednjoj i istočnoj Europi - pregled pristupa novom tržištu. U: Fazlović, A. (ur.)Evropske i evroazijske intergracije - prednosti i nedostaci - TOM III.
@article{article, author = {Erceg, Aleksandar}, editor = {Fazlovi\'{c}, A.}, year = {2020}, pages = {193-203}, keywords = {fran\v{s}iza, srednja i isto\v{c}na Europa, tr\v{z}i\v{s}na strategija, ulazak na tr\v{z}i\v{s}te}, isbn = {9789995599546}, title = {Ameri\v{c}ke fran\v{s}ize u srednjoj i isto\v{c}noj Europi - pregled pristupa novom tr\v{z}i\v{s}tu}, keyword = {fran\v{s}iza, srednja i isto\v{c}na Europa, tr\v{z}i\v{s}na strategija, ulazak na tr\v{z}i\v{s}te}, publisher = {Evropski univerzitet Br\v{c}ko Distrikt}, publisherplace = {Br\v{c}ko, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Erceg, Aleksandar}, editor = {Fazlovi\'{c}, A.}, year = {2020}, pages = {193-203}, keywords = {franchising, Central and Eastern Europe, market strategy, market entrance}, isbn = {9789995599546}, title = {American franchises in Middle and Eastern Europe - review of approaches to the new markets}, keyword = {franchising, Central and Eastern Europe, market strategy, market entrance}, publisher = {Evropski univerzitet Br\v{c}ko Distrikt}, publisherplace = {Br\v{c}ko, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font