Pregled bibliografske jedinice broj: 1069841
Stavovi djelatnika odgojno - obrazovnog sustava na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika
Stavovi djelatnika odgojno - obrazovnog sustava na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Milena Nikolić, Medina Vantić-Tanjić (ur.).
Tuzla, 2020. str. 359-370 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1069841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi djelatnika odgojno - obrazovnog sustava
na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih
komunikacijskih posrednika
(Attitudes of educational employees about
including teaching assistants/professional
communication mediator)
Autori
Rukavina, Ivana ; Karaman, Patricija ; Buljubašić, Azra ; Koštić, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Milena Nikolić, Medina Vantić-Tanjić - Tuzla, 2020, 359-370
Skup
XI. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 26.06.2020. - 28.06.2020
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenici s teškoćama u razvoju, pomoćnici u nastavi/ stručni komunikacijski posrednici, zakonska regulativa u Republici Hrvatskoj, stavovi
(students with disabilities, teaching assistants/professional communication mediators, legislation in the Republic of Croatia, attitudes)
Sažetak
Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 98/19) te propisanima načelima, odgoj i obrazovanje obvezno je za sve učenike u Republici Hrvatskoj i temelji se na jednakosti obrazovnih šansi za sve učenike prema njihovim sposobnostima. Važnu ulogu u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju ima uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika, koje je regulirano Pravilnikom o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima (NN 102/2018). Cilj ovog istraživanja je ispitati stavove učitelja u odnosu na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika u neki od oblika odgoja i obrazovanja. Istraživanjem je obuhvaćeno 198 sudionika (N=198), od kojih učitelji/ice razredne nastave (N=62), zatim učitelji/ice predmetne nastave (N=108) te edukacijski rehabilitatori u posebnoj odgojno obrazovnoj ustanovi ili posebnom odjeljenju unutar redovne škole (N=27). Za potrebe istraživanja napravljen je upitnik koji su sudionici istraživanja ispunjavali u online formi. Rezultati ukazuju na pozitivne stavove odgojno – obrazovnih djelatnika na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika i kvaliteti podrške koja je nužna za napredovanje učenika, iako dio ispitanika (N=68) smatra da program osposobljavanja pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika nije dovoljan za kvalitetan rad s učenikom/om s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
AZRA BULJUBAŠIĆ
(autor)
Ivana Rukavina
(autor)
Lorena Koštić
(autor)
PATRICIJA KARAMAN
(autor)