Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1069841

Stavovi djelatnika odgojno - obrazovnog sustava na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika


Rukavina, Ivana; Karaman, Patricija; Buljubašić, Azra; Koštić, Lorena
Stavovi djelatnika odgojno - obrazovnog sustava na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Milena Nikolić, Medina Vantić-Tanjić (ur.).
Tuzla, 2020. str. 359-370 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1069841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi djelatnika odgojno - obrazovnog sustava na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika
(Attitudes of educational employees about including teaching assistants/professional communication mediator)

Autori
Rukavina, Ivana ; Karaman, Patricija ; Buljubašić, Azra ; Koštić, Lorena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Milena Nikolić, Medina Vantić-Tanjić - Tuzla, 2020, 359-370

Skup
XI. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"

Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 26.06.2020. - 28.06.2020

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
učenici s teškoćama u razvoju, pomoćnici u nastavi/ stručni komunikacijski posrednici, zakonska regulativa u Republici Hrvatskoj, stavovi
(students with disabilities, teaching assistants/professional communication mediators, legislation in the Republic of Croatia, attitudes)

Sažetak
Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 98/19) te propisanima načelima, odgoj i obrazovanje obvezno je za sve učenike u Republici Hrvatskoj i temelji se na jednakosti obrazovnih šansi za sve učenike prema njihovim sposobnostima. Važnu ulogu u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju ima uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika, koje je regulirano Pravilnikom o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima (NN 102/2018). Cilj ovog istraživanja je ispitati stavove učitelja u odnosu na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika u neki od oblika odgoja i obrazovanja. Istraživanjem je obuhvaćeno 198 sudionika (N=198), od kojih učitelji/ice razredne nastave (N=62), zatim učitelji/ice predmetne nastave (N=108) te edukacijski rehabilitatori u posebnoj odgojno obrazovnoj ustanovi ili posebnom odjeljenju unutar redovne škole (N=27). Za potrebe istraživanja napravljen je upitnik koji su sudionici istraživanja ispunjavali u online formi. Rezultati ukazuju na pozitivne stavove odgojno – obrazovnih djelatnika na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika i kvaliteti podrške koja je nužna za napredovanje učenika, iako dio ispitanika (N=68) smatra da program osposobljavanja pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika nije dovoljan za kvalitetan rad s učenikom/om s teškoćama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Rukavina, Ivana; Karaman, Patricija; Buljubašić, Azra; Koštić, Lorena
Stavovi djelatnika odgojno - obrazovnog sustava na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Milena Nikolić, Medina Vantić-Tanjić (ur.).
Tuzla, 2020. str. 359-370 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Rukavina, I., Karaman, P., Buljubašić, A. & Koštić, L. (2020) Stavovi djelatnika odgojno - obrazovnog sustava na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika. U: Milena Nikolić, M. (ur.)Unapređenje kvalitete života djece i mladih.
@article{article, author = {Rukavina, Ivana and Karaman, Patricija and Buljuba\v{s}i\'{c}, Azra and Ko\v{s}ti\'{c}, Lorena}, editor = {Milena Nikoli\'{c}, M.}, year = {2020}, pages = {359-370}, keywords = {u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, pomo\'{c}nici u nastavi/ stru\v{c}ni komunikacijski posrednici, zakonska regulativa u Republici Hrvatskoj, stavovi}, title = {Stavovi djelatnika odgojno - obrazovnog sustava na uklju\v{c}ivanje pomo\'{c}nika u nastavi/stru\v{c}nih komunikacijskih posrednika}, keyword = {u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, pomo\'{c}nici u nastavi/ stru\v{c}ni komunikacijski posrednici, zakonska regulativa u Republici Hrvatskoj, stavovi}, publisherplace = {Sun\v{c}ana obala, Bugarska} }
@article{article, author = {Rukavina, Ivana and Karaman, Patricija and Buljuba\v{s}i\'{c}, Azra and Ko\v{s}ti\'{c}, Lorena}, editor = {Milena Nikoli\'{c}, M.}, year = {2020}, pages = {359-370}, keywords = {students with disabilities, teaching assistants/professional communication mediators, legislation in the Republic of Croatia, attitudes}, title = {Attitudes of educational employees about including teaching assistants/professional communication mediator}, keyword = {students with disabilities, teaching assistants/professional communication mediators, legislation in the Republic of Croatia, attitudes}, publisherplace = {Sun\v{c}ana obala, Bugarska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font