Pregled bibliografske jedinice broj: 1069829
Višeplatformski sustav za unaprjeđenje učenja u ranom osnovnoškolskom obrazovanju zasnovan na digitalnim interaktivnim sadržajima, načelima obrazovnih igara i prilagodljivosti sustava učeniku
Višeplatformski sustav za unaprjeđenje učenja u ranom osnovnoškolskom obrazovanju zasnovan na digitalnim interaktivnim sadržajima, načelima obrazovnih igara i prilagodljivosti sustava učeniku, 2018., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 1069829 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višeplatformski sustav za unaprjeđenje učenja u ranom osnovnoškolskom obrazovanju zasnovan na
digitalnim interaktivnim sadržajima, načelima obrazovnih igara i prilagodljivosti sustava učeniku
(Multiplatform system for improvement of learning in early primary school education based on digital
interactive contents, gamification and adaptivity to the student)
Autori
Tomislav Jagušt
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
28.05
Godina
2018
Stranica
147
Mentor
Ivica Botički
Ključne riječi
Mobilno učenje ; tehnologijom podržano učenje ; model sustava za mobilno učenje ; igrifikacija ; digitalne obrazovne lekcije
(Mobile learning ; technology enhanced learning ; model of the mobile learning system ; gamification ; digital educational lessons)
Sažetak
Sustavi za mobilno učenje omogućavaju korisnicima uključivanje u proces učenja u svakom trenutku, neovisno o okruženju u kojem se nalaze. Istovremeno, ovi sustavi pred svoje korisnike stavljaju neke specifične zahtjeve, npr. vrlo kratko vrijeme trajanja pojedine nastavne lekcije, visoku razinu interaktivnosti i komunikacije s drugim korisnicima, specifične oblike navigacije prilagođene dimenzijama uređaja za mobilno učenje, ovisnost sadržaja o kontekstu u kojem se učenje odvija i sl. Cilj znanstvenog istraživanja u ovom doktorskom radu bio je istražiti područje mobilnog učenja i sustave za izradu i izvođenje digitalnih interaktivnih obrazovnih lekcija, te predložiti i opisati vlastiti model skalabilnog, proširivog i interaktivnog sustava za mobilno učenje. Nadalje, predložen je model podataka koji opisuje digitalne obrazovne lekcije te omogućava njihovu pohranu i prenošenje. Predložen je i model obrazovnih programskih komponenti koje se mogu ugraditi u digitalne obrazovne lekcije čime se povećava njihova interaktivnost i višekratna upotrebljivost. Istražene su mogućnosti i potencijalne prednosti i nedostatci upotrebe igrifikacije u digitalnim obrazovnim lekcijama. Na temelju opisanog modela izgrađen je prototip sustava računalnog podučavanja koji implementira izabrane elemente igara koji se najčešće koriste u igrifikaciji. Verifikacija je obavljena kroz seriju eksperimentalnih tretmana u nižim razredima osnovne škole, a prikupljeni podaci su analizirani i obrađeni primjenom algoritama strojnog učenja, čiji rezultat je poslužio kao osnova za prepoznavanje tri obrasca ponašanja učenika. Na temelju navedenih obrazaca predložen je algoritam za prilagođavanje interaktivnih obrazovnih digitalnih lekcija učeniku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb