Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1069808

Stavovi djelatnika odgojno-obrazovnog sustava na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika


Ivana Rukavina, Patricija Karaman, Azra Buljubašić, Lorena Koštić
Stavovi djelatnika odgojno-obrazovnog sustava na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika // Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbornik, 1 (2020), 359-370 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1069808 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi djelatnika odgojno-obrazovnog sustava na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika
(Teachers attitudes toward assistants in classroom)

Autori
Ivana Rukavina, Patricija Karaman, Azra Buljubašić, Lorena Koštić

Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbornik (1986-9886) 1 (2020); 359-370

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učenici s teškoćama u razvoju, pomoćnici u nastavi/ stručni komunikacijski posrednici, zakonska regulativa u Republici Hrvatskoj, stavovi
(students with disability, teaching assistants, Croatian legislation, attitudes)

Sažetak
Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 98/19) te propisanima načelima, odgoj i obrazovanje obvezno je za sve učenike u Republici Hrvatskoj i temelji se na jednakosti obrazovnih šansi za sve učenike prema njihovim sposobnostima. Važnu ulogu u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju ima uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika, koje je regulirano Pravilnikom o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima (NN 102/2018). Cilj ovog istraživanja je ispitati stavove učitelja u odnosu na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika u neki od oblika odgoja i obrazovanja. Istraživanjem je obuhvaćeno 198 sudionika (N=198), od kojih učitelji/ice razredne nastave (N=62), zatim učitelji/ice predmetne nastave (N=108) te edukacijski rehabilitatori u posebnoj odgojno obrazovnoj ustanovi ili posebnom odjeljenju unutar redovne škole (N=27). Za potrebe istraživanja napravljen je upitnik koji su sudionici istraživanja ispunjavali u online formi. Rezultati ukazuju na pozitivne stavove odgojno-obrazovnih djelatnika na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika i kvaliteti podrške koja je nužna za napredovanje učenika, iako dio ispitanika (N=68) smatra da program osposobljavanja pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika nije dovoljan za kvalitetan rad s učenikom/om s teškoćama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Rukavina (autor)

Avatar Url PATRICIJA KARAMAN (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivana Rukavina, Patricija Karaman, Azra Buljubašić, Lorena Koštić
Stavovi djelatnika odgojno-obrazovnog sustava na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika // Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbornik, 1 (2020), 359-370 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Ivana Rukavina, Patricija Karaman, Azra Buljubašić, Lorena Koštić (2020) Stavovi djelatnika odgojno-obrazovnog sustava na uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika. Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbornik, 1, 359-370.
@article{article, year = {2020}, pages = {359-370}, keywords = {u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, pomo\'{c}nici u nastavi/ stru\v{c}ni komunikacijski posrednici, zakonska regulativa u Republici Hrvatskoj, stavovi}, journal = {Unapre\djenje kvalitete \v{z}ivota djece i mladih, Tematski zbornik}, volume = {1}, issn = {1986-9886}, title = {Stavovi djelatnika odgojno-obrazovnog sustava na uklju\v{c}ivanje pomo\'{c}nika u nastavi/stru\v{c}nih komunikacijskih posrednika}, keyword = {u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, pomo\'{c}nici u nastavi/ stru\v{c}ni komunikacijski posrednici, zakonska regulativa u Republici Hrvatskoj, stavovi} }
@article{article, year = {2020}, pages = {359-370}, keywords = {students with disability, teaching assistants, Croatian legislation, attitudes}, journal = {Unapre\djenje kvalitete \v{z}ivota djece i mladih, Tematski zbornik}, volume = {1}, issn = {1986-9886}, title = {Teachers attitudes toward assistants in classroom}, keyword = {students with disability, teaching assistants, Croatian legislation, attitudes} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font