Pregled bibliografske jedinice broj: 1069769
Potencijal Hargreavesova modela za određivanje kulture škole
Potencijal Hargreavesova modela za određivanje kulture škole // Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2020. str. 321-331 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1069769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potencijal Hargreavesova modela za određivanje
kulture škole
(Diagnostic Potential of Hargreaves' Model of
School Culture)
Autori
Varga, Rahaela ; Štengl, Marijana ; Terzić, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings
/ Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2020, 321-331
ISBN
978-953-6965-92-2
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovna reforma, pristup odozdo prema gore, tipologija kulture škole, trenutno nasuprot optimalnome stanju, pedagogija odnosa
(educational reform, bottom-up approach, school culture typology, current versus optimal state, relational pedagogy)
Sažetak
Kultura škole odnosi se na sveobuhvatne zajedničke vrijednosti koje su izražene kroz norme, rituale, očekivanja, ponašanja i svakodnevnu praksu. Postoje različite tipologije koje se može koristiti za procjenu raznih aspekata kulture škole. Za potrebe ovoga rada analiziran je model kojega je razvio Hargreaves (1995). Premda prisutan već dulje od dvaju desetljeća njegov je potencijal nedovoljno bio dijelom rasprava u kontekstu reforme obrazovanja, stoga je cilj rada bio istražiti potencijal Hargreavesova dvodimenzionalnoga modela (domena socijalne kohezije i domena socijalne kontrole) koji čine četiri tipa kulture škole: kolaboracionistička, kontrolirana, tradicionalistička i anomična kultura. Rezultati ukazuju na to da model predstavlja korisno oruđe za određivanje kulture škole. Usprkos tomu što ne može opisati sve nijanse određene kulture škole, kao niti moguće supkulture unutar nje, ipak može poslužiti kao prvi korak prema održivom poboljšanju kulture škole koje je temeljeno na refleksiji u sklopu stručnoga usavršavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
03.1.1.03.0056
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Rahaela Varga
(autor)