Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1069769

Potencijal Hargreavesova modela za određivanje kulture škole


Varga, Rahaela; Štengl, Marijana; Terzić, Danijela
Potencijal Hargreavesova modela za određivanje kulture škole // Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2020. str. 321-331 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1069769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Potencijal Hargreavesova modela za određivanje kulture škole
(Diagnostic Potential of Hargreaves' Model of School Culture)

Autori
Varga, Rahaela ; Štengl, Marijana ; Terzić, Danijela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2020, 321-331

ISBN
978-953-6965-92-2

Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
obrazovna reforma, pristup odozdo prema gore, tipologija kulture škole, trenutno nasuprot optimalnome stanju, pedagogija odnosa
(educational reform, bottom-up approach, school culture typology, current versus optimal state, relational pedagogy)

Sažetak
Kultura škole odnosi se na sveobuhvatne zajedničke vrijednosti koje su izražene kroz norme, rituale, očekivanja, ponašanja i svakodnevnu praksu. Postoje različite tipologije koje se može koristiti za procjenu raznih aspekata kulture škole. Za potrebe ovoga rada analiziran je model kojega je razvio Hargreaves (1995). Premda prisutan već dulje od dvaju desetljeća njegov je potencijal nedovoljno bio dijelom rasprava u kontekstu reforme obrazovanja, stoga je cilj rada bio istražiti potencijal Hargreavesova dvodimenzionalnoga modela (domena socijalne kohezije i domena socijalne kontrole) koji čine četiri tipa kulture škole: kolaboracionistička, kontrolirana, tradicionalistička i anomična kultura. Rezultati ukazuju na to da model predstavlja korisno oruđe za određivanje kulture škole. Usprkos tomu što ne može opisati sve nijanse određene kulture škole, kao niti moguće supkulture unutar nje, ipak može poslužiti kao prvi korak prema održivom poboljšanju kulture škole koje je temeljeno na refleksiji u sklopu stručnoga usavršavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
03.1.1.03.0056

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Rahaela Varga (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Varga, Rahaela; Štengl, Marijana; Terzić, Danijela
Potencijal Hargreavesova modela za određivanje kulture škole // Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2020. str. 321-331 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Varga, R., Štengl, M. & Terzić, D. (2020) Potencijal Hargreavesova modela za određivanje kulture škole. U: Peko, A., Ivanuš Grmek, M. & Delcheva Dizarevikj, J. (ur.)Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings.
@article{article, author = {Varga, Rahaela and \v{S}tengl, Marijana and Terzi\'{c}, Danijela}, year = {2020}, pages = {321-331}, keywords = {obrazovna reforma, pristup odozdo prema gore, tipologija kulture \v{s}kole, trenutno nasuprot optimalnome stanju, pedagogija odnosa}, isbn = {978-953-6965-92-2}, title = {Potencijal Hargreavesova modela za odre\djivanje kulture \v{s}kole}, keyword = {obrazovna reforma, pristup odozdo prema gore, tipologija kulture \v{s}kole, trenutno nasuprot optimalnome stanju, pedagogija odnosa}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Varga, Rahaela and \v{S}tengl, Marijana and Terzi\'{c}, Danijela}, year = {2020}, pages = {321-331}, keywords = {educational reform, bottom-up approach, school culture typology, current versus optimal state, relational pedagogy}, isbn = {978-953-6965-92-2}, title = {Diagnostic Potential of Hargreaves' Model of School Culture}, keyword = {educational reform, bottom-up approach, school culture typology, current versus optimal state, relational pedagogy}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font