Pregled bibliografske jedinice broj: 1069653
„Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav
„Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav // Suvremeni trendovi i izazovi nastavničke profesije: Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci / Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 143-163
CROSBI ID: 1069653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav
(“You speak Farsi! But how?” the bottom-up action research model of the integration of refugee children in the Croatian education system)
Autori
Bartulović, Marija ; Širanović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni trendovi i izazovi nastavničke profesije: Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci
Urednik/ci
Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2020
Raspon stranica
143-163
ISBN
978-953-361-000-9
Ključne riječi
obrazovanje izbjeglica ; inkluzija ; dispozicije nastavnika ; pedagoški odnos ; intervencijski akcijsko-istraživački model
(refugee education ; inclusion ; teachers’ dispositions ; pedagogical relationship ; bottom-up action research model)
Sažetak
U prvome dijelu ovoga rada daje se pregled najnovijih politika i pristupa obrazovanju djece izbjeglica te se identificiraju i kritički komentiraju ključne točke prijepora oko njihova prava na obrazovanje, dok se u drugome dijelu predstavlja intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece čiji su roditelji tražitelji međunarodne zaštite ili su tu zaštitu u Hrvatskoj već ostvarili u jednu zagrebačku osnovnu školu. Radi se o nizu ad hoc, odnosno odozdo prema gore intervencija osmišljenih u cilju pružanja podrške, prije svega integriranim učenicima i njihovim nastavnicima, a potom i drugim dionicima odgojno-obrazovnoga procesa. Implementirane intervencije obuhvaćaju neposrednu asistenciju tijekom nastavnoga procesa, sustavno praćenje i evaluaciju kvalitete integracije u obliku refleksivnih dnevnika i supervizijskih sastanaka te aktivnosti usmjerene na upoznavanje učenika izbjeglica kao cjelovitih osoba i stvaranje pedagoških situacija za njihovo smisleno uključivanje u nastavne i izvannastavne aktivnosti. Rad završava nizom preporuka za razvoj sustavnoga uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav, nastalih na temelju kritičke analize implementiranoga akcijsko-istraživačkog modela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb