Pregled bibliografske jedinice broj: 1069609
Tradicijska glazba u primarnom odgoju i obrazovanju od prvog do trećeg razreda
Tradicijska glazba u primarnom odgoju i obrazovanju od prvog do trećeg razreda, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja
CROSBI ID: 1069609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tradicijska glazba u primarnom odgoju i
obrazovanju od prvog do trećeg razreda
(Traditional music in primary upbringing and
education from first to third grade)
Autori
Pizerak, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja
Mjesto
Petrinja
Datum
29.06
Godina
2020
Stranica
71
Mentor
Dr.sc. Jelena Blašković
Ključne riječi
hrvatske tradicijske pjesme, hrvatska tradicijska glazbala, analiza udžbenika Glazbene kulture, primarno obrazovanje, nastava Glazbene kulture
(Croatian traditional songs, Croatian traditional instruments, analysis of Music textbooks, primary education, teaching Music)
Sažetak
U diplomskom radu opisana je hrvatska tradicijska glazba s naglaskom na hrvatska tradicijska glazbala. Ona su podijeljena prema načinu nastajanja zvuka i prema podjeli kroz zone. Prema načinu nastajanja zvuka glazbala su podijeljena na idiofona, membrofona, aerofona i kordofona, a prema podjeli kroz zone, glazbala su podijeljena na panonsko, alpsko, dinarsko i jadransko područje. U radu se govori i o tradicijskoj glazbi u kontekstu Godišnjeg izvedbenog kurikuluma Glazbene kulture i Nastavnog plana i programa za predmet Glazbena kultura za prvi, drugi i treći razred osnovne škole. Iz Godišnjeg izvedbenog kurikuluma su ispisana načela, domene tj. koncepti i odgojno- obrazovni ishodi na kojima se temelji nastava Glazbene kulture u prva tri razreda. Iz Nastavnog plana i programa ispisane su Hrvatske tradicijske pjesme, ali i tradicijske pjesme drugih država koje se predlažu za pjevanje i slušanje Glazbene kulture u prvom, drugom i trećem razredu. U istraživačkom dijelu rada, u udžbenicima Glazbene kulture (Razigrani zvuci, Glazbeni krug i Moja glazba) od prvog do trećeg razreda, analizirane su hrvatske tradicijske pjesme predložene za pjevanje i slušanje te brojalice. Obradom rezultata može se zaključiti da postoji velik broj hrvatskih tradicijskih pjesama koje su preporučene za pjevanje. Preporučenih primjera hrvatskih tradicijskih pjesama za slušanje ima znatno manje. Među primjerima tradicijskih pjesama za slušanje i pjevanje postoje ona područja i regije koje su zastupljenije od drugih. Utvrđeno je kako se povećanjem obrazovnog stupnja povećava i broj primjera za pjevanje i slušanje. Kod brojalica to je drugačije. One su također zastupljene u velikom broju, ali njihov broj se smanjuje sa stupnjem obrazovanja. Analizom je utvrđeno koja se tradicijska glazbala spominju u udžbenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost