Pregled bibliografske jedinice broj: 1069499
Primjena elemenata psihodrame u terapiji osoba s poremećajem hranjenja
Primjena elemenata psihodrame u terapiji osoba s poremećajem hranjenja, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1069499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena elemenata psihodrame u terapiji osoba s
poremećajem hranjenja
(Application of the elements of psychodrama in the
treatment of people with eating disorders)
Autori
Dugandžić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.06
Godina
2016
Stranica
118
Mentor
Miholić, Damir ; Lisak, Natalija
Ključne riječi
poremećaji hranjenja, psihodrama, evaluacija programa podrške
(Eating disorders, psychodrama, evaluation of support programme)
Sažetak
Poremećaji hranjenja obuhvaćaju širok skup poremećaja za koje su karakteristična psihološka i bihevioralna odstupanja povezana s hranjenjem i tjelesnom težinom. Radi se o ozbiljnim psihofiziološkim poremećajima koji utječu na psihološko, tjelesno i socijalno funkcioniranje oboljele osobe, a zbog svoje kompleksnosti zaslužuju puno više pažnje i pozornosti od strane javnosti. Cilj ovog istraživanja je dobiti uvid u to kako psihodramske radionice doprinose doživljaju sebe, socijalnim interakcijama, sposobnosti verbalnog i neverbalnog izražavanja, samopouzdanju i osjećaju samopoštovanja kod osoba s poremećajem hranjenja. Istraživanje se provodilo kroz radionice psihodrame koje su se odvijale u prostorijama centra za poremećaje hranjenja- BEA, na adresi Ribnjak 38, Zagreb. Radionice su se provodile kroz ožujak 2016.godine, a ispitivanjem je obuhvaćeno pet sudionica. U okviru ovog istraživanja podaci su prikupljeni kvalitativnom metodom fokus grupnog intervjua.Fokus grupni intervju bio je polustrukturiran, a važne teme obzirom na cilj istraživanja bile oblikovane u tri istraživačka pitanja vezana uz doprinos elemenata psihodrame na doživljaj sebe, na vlastito samopouzdanje i osjećaj samopoštovanja te navlastite socijalne interakcije. Odgovori na istraživačka pitanja u sklopu ovog istraživanja su obrađeni kvalitativnom analizom podataka. Rezultati istraživanja pokazuju da su sudionice pozitivno procjenile utjecaj elemenata psihodrame na emocionalne promjene (opuštenije osjećanje, osjećaj ohrabrenosti, prisnosti, osjećaj lakoće, pozitivniji osjećaji, pojava empatije i altruizma). Rezulati ukazuju na pozitivan utjecaj psihodrame na osvješćivanje problema koje poremećaj hranjenja donosi u sve segmente života. Možemo pretpostaviti da su psihodramske radionice pozitivno doprinjele doživljaju sebe, socijalnim interakcijama, sposobnosti verbalnog i neverbalnog izražavanja, samopouzdanju i osjećaju samopoštovanja kod navedene populacije. U zaključku se ukazuje potreba za nastavkom psihodramskih radionica u populaciji osoba s poremećajem hranjenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb