Pregled bibliografske jedinice broj: 1069464
Morfološke igre na primjeru igara za učenje glagolskih oblika
Morfološke igre na primjeru igara za učenje glagolskih oblika // Jezik, književnost i obrazovanje – suvremeni koncepti / Kolar-Billege, Martina ; Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 122-135 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1069464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Morfološke igre na primjeru igara za učenje glagolskih oblika
(Morphology Games – the Example of Games for Learning Verbal Forms)
Autori
Lazić, Daria ; Mihaljević, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Jezik, književnost i obrazovanje – suvremeni koncepti
/ Kolar-Billege, Martina ; Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav - Čakovec : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 122-135
ISBN
978-953-8115-76-9
Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glagolski oblici ; morfologija ; obrazovne igre ; razvoj igara ; tehnologije u obrazovanju
Sažetak
Morfologija zauzima važno mjesto u nastavi hrvatskoga jezika te se sustavno poučava u osnovnoj i srednjoj školi. Zbog složenosti hrvatskoga deklinacijskog i konjugacijskog sustava važno je približiti morfološko gradivo učenicima na njima razumljiv i zanimljiv način, a jedan od načina da se to postigne može biti i uporaba računalnih igara. U ovome radu mogućnost uporabe računalnih igara pri učenju i poučavanju morfologije prikazana je na primjeru igara s glagolskim oblicima. Prikazano je nekoliko tipova igara kao što su kviz, igra dovlačenja i pamtilica, a igrama se uvježbavaju različita znanja, primjerice prepoznavanje oblika, samostalna tvorba oblika, oblici pomoćnih glagola te oblici u kojima se često griješi. Neke od igara prate rezultate igrača te ih rangiraju, što može biti dodatna motivacija za vježbu i učenje. Igre su namijenjene učenicima osnovnih i srednjih škola, a mogu biti korisne i strancima na višemu stupnju učenja hrvatskoga. Igre se izrađuju unutar projekta Hrvatski mrežni rječnik – Mrežnik te će biti dostupne na stranicama mrežnoga rječnika. U radu je objašnjeno i koja se računalna tehnologija upotrebljava za izradu obrazovnih igara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Kroatologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2016-06-2141 - Hrvatski mrežni rječnik (MREŽNIK) (Hudeček, Lana, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb