Pregled bibliografske jedinice broj: 1069463
Čitalački kulturni kapital roditelja i čitalačka socijalizacija njihove djece rane i predškolske dobi
Čitalački kulturni kapital roditelja i čitalačka socijalizacija njihove djece rane i predškolske dobi // Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 31-44
CROSBI ID: 1069463 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitalački kulturni kapital roditelja i
čitalačka socijalizacija njihove djece rane i
predškolske dobi
(Parental Reading Cultural Capital and Reading
Socialization of their Children of Early and
Preschool Age)
Autori
Boneta, Željko ; Miletić, Nataša ; Ivković Hodžić, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Urednik/ci
Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Čakovec
Godina
2020
Raspon stranica
31-44
ISBN
978-953-8115-76-9
Ključne riječi
Bourdieuova teorija kulturnoga kapitala ; djeca u vrtiću ; obiteljski čitalački kulturni kapital ; transmisija kulturnoga kapitala
(Bourdieu's theory of cultural capital ; kindergarten children ; family reading cultural capital ; transmission of cultural capital)
Sažetak
Rad analizira veze između roditeljskoga (obiteljskoga) čitalačkog kulturnog kapitala i čitalačke socijalizacije djece rane i predškolske dobi. Teorijsko polazište rada je Bourdieuova teorija kulturne reprodukcije, odnosno teza o trima oblicima kulturnoga kapitala: utjelovljenom, objektiviranom i institucionaliziranom. Rad se temelji na istraživanju koje je provedeno na uzorku roditelja čija djeca pohađaju dječje vrtiće u Rijeci i Pazinu (N = 204). Rezultati djelomično potvrđuju Bourdieuovu tezu da je transmisija čitalačkoga kulturnog kapitala od roditelja na djecu povezana s trima oblicima roditeljskoga kulturnog kapitala. Roditelji s višom razinom kulturnoga kapitala intenzivnije čitalački socijaliziraju svoju djecu. Istodobno, temeljna čitalačka socijalizacija, primjerice pričanje priča, svakodnevno čitanje slikovnica i njihovo posjedovanje, prisutno je u gotovo svim obiteljima te je dio društveno prihvaćenih roditeljskih praksi s djetetom ove dobi. Čitalačka socijalizacija naglašeno je rodno obilježena jer je čitanje djeci pretežito majčina aktivnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka