Pregled bibliografske jedinice broj: 1069378
Uloga emocionalne dobrobiti na studiju u odnosu percepcije (ne)pravednosti s radnom angažiranošću i nepoželjnim organizacijskim ponašanjem
Uloga emocionalne dobrobiti na studiju u odnosu percepcije (ne)pravednosti s radnom angažiranošću i nepoželjnim organizacijskim ponašanjem // 2. međunarodni znanstveno-stručni skup Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice. Knjiga sažetaka. / Pačić-Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2019. str. 125-125 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1069378 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga emocionalne dobrobiti na studiju u odnosu
percepcije (ne)pravednosti s radnom
angažiranošću i nepoželjnim organizacijskim
ponašanjem
(The role of students' affective well-being in
the relationship between perception of
(in)justice and work engagement and
counterproductive work behavior)
Autori
Majcen, Jelena ; Černja, Iva ; Tonković Grabovac, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. međunarodni znanstveno-stručni skup Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice. Knjiga sažetaka.
/ Pačić-Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2019, 125-125
ISBN
978-953-8014-36-9
Skup
2. međunarodni znanstveno-stručni skup: Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
percepcija (ne)pravednosti ; emocionalna dobrobit na studiju ; radna angažiranost ; nepoželjno organizacijsko ponašanje
((in)justice perception ; students' affective well-being ; work engagement ; counterproductive work behavior)
Sažetak
Percepcija (ne)pravednosti privukla je značajni istraživački interes u raznim sferama društvenih znanosti, a osobito u području organizacijske psihologije. Ipak, u manjoj je mjeri proučavana u akademskom okruženju. Upravo je stoga cilj ovog istraživanja bio produbiti spoznaje o važnosti percepcije (ne)pravednosti na studiju ispitujući njezinu povezanost s akademskom angažiranošću i nepoželjnim organizacijskim ponašanjem te razmatrajući ugodne i neugodne emocije kao potencijalne medijatore tih odnosa. Ukupno 426 studenata Sveučilišta u Zagrebu ispunilo je mrežni upitnik koji je sadržavao Upitnik pravednosti profesora i kolega, Upitnik emocionalne dobrobiti na studiju, Upitnik radne angažiranosti studenata te Upitnik nepoželjnog organizacijskog ponašanja za studentsku populaciju. Analizom prikupljenih podataka, utvrđena je pozitivna povezanost dimenzija percepcije pravednosti s radnom angažiranošću te je zaključeno kako one imaju drugačiji obrazac povezanosti s mjerama nepoželjnog organizacijskog ponašanja. Naime, samo je interpersonalna pravednost kolega bila u niskoj, ali značajnoj negativnoj povezanosti s interpersonalnom devijantnošću, dok su percepcije proceduralne i interpersonalne pravednosti profesora značajno negativno korelirale s organizacijskom devijantnošću. Ugodne emocije pokazale su jedinstveni doprinos u objašnjenju varijance radne angažiranosti povrh dimenzija percipirane pravednosti te su se pokazale kao medijator njihova odnosa s radnom angažiranošću. Suprotno od očekivanog, ni ugodne ni neugodne emocije nisu se pokazale medijatorima odnosa između mjera nepoželjnog organizacijskog ponašanja te dimenzija pravednosti. Predstavljeni podaci potvrđuju važnost percepcije pravednosti profesora i kolega te pružaju smjernice za oblikovanje akademskog okruženja koje će pogodovati dobrobiti studenata, odnosno, kod njih poticati ugodne emocije te radnu angažiranost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb