Pregled bibliografske jedinice broj: 1068731
Uloga asistenta u prilagodbi djece s posebnim potrebama na dječji vrtić
Uloga asistenta u prilagodbi djece s posebnim potrebama na dječji vrtić, 2020., diplomski rad, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1068731 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga asistenta u prilagodbi djece s posebnim potrebama na dječji vrtić
(Role of assistant in adapting children with special needs to kindergarten)
Autori
Sarajčev, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
23.06
Godina
2020
Stranica
44
Mentor
Ljubetić, Maja
Ključne riječi
asistent ; dječji vrtić ; edukacija ; motivacija ; posebne potrebe
(assistant ; kindergarten ; education ; motivation ; special needs)
Sažetak
Cilj rada je objasniti ulogu asistenta u prilagodbi djeteta s posebnim potrebama na dječji vrtić, ali i naglasiti da u zakonskim aktima Republike Hrvatske asistent u dječjem vrtiću nije predviđen, što u praksi nije slučaj. Iz tog razloga u prvom poglavlju je prikazan trenutni položaj djeteta s posebnim potrebama u dječjem vrtiću u pravnom kontekstu, pozivajući se na relevantne službene dokumente. Istraživački dio rada ispituje ulogu asistenta tijekom djetetova boravka u dječjem vrtiću iz perspektive asistenta. Posebna pozornost posvećuje se istraživanju utjecaja asistenta na socijalnu interakciju između djece s posebnim potrebama i ostale djece te odraslih u dječjem vrtiću. Također, ispituje se i motivacija asistenata za taj posao, vrste posebnih potreba djece s kojima asistenti surađuju, procjenjuje se kvaliteta suradnje s roditeljima djeteta kojem asistiraju i sa stručnim suradnicima, utvrđuje se razina i vrsta edukacije asistenata te njihova percepcija uloge u radu s djetetom s posebnim potrebama. Rezultati istraživanja pokazuju kako su asistenti većinom intrinzično motivirani za taj posao, a svoja znanja stječu uglavnom na edukacijama organiziranim od strane dječjeg vrtića u kojem rade. Uz to, asistenti smatraju da postoji prostor u unaprjeđenju suradnje sa stručnim suradnicima, a posebno s roditeljima. Rezultati istraživanja ukazuju na to da asistenti pozitivno utječu na razvoj socijalnih vještina djeteta s posebnim potrebama i da pospješuju socijalnu interakciju između njih i njihovih vršnjaka. Rezultati samoprocjene asistenata o njihovoj ulozi pokazuju da oni svojom primarnom zadaćom smatraju osposobljavanje djeteta da što samostalnije skrbi o sebi, praćenje napretka djeteta te poticanje socijalne interakcije i komunikacije između djeteta s posebnim potrebama i ostale djece u skupini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija