Pregled bibliografske jedinice broj: 1068698
Leksička analiza početnica
Leksička analiza početnica // Logopedija, 7 (2017), 1; 30-37 doi:10.31299/log (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1068698 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Leksička analiza početnica
(Lexical analysis of primers)
Autori
Miličić, Sanja ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Lenček, Mirjana
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 7
(2017), 1;
30-37
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
početnice ; leksička analiza ; niskočestotne imenice
(primers ; lexical analysis ; low frequency nouns)
Sažetak
Početnice služe formalnom opismenjavanju, ali i bogaćenju rječnika te stjecanju novih znanja. Stoga su sadržaj i jezična složenost početnice važne karike u osiguravanju uspješnog čitanja i motiviranosti djece za učenje. U skladu s ovim naznakama cilj je ovog rada leksička analiza triju početnica, koje je odobrilo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske. Posebno su analizirani tekstovi i upute za rješavanje zadataka te objašnjenja nepoznatih riječi i komentari. Na leksičkoj razini problematizira se pojavnost pojavnica i natuknica te svrha niskočestotnih riječi. Niskočestotne riječi izdvojene su prema kriteriju Becka i sur. (2002), to su riječi koje su se pojavile manje od dvanaest puta. Poznato je kako velik broj nepoznatih riječi dovodi do otežanog razumijevanja teksta i ne pridonosi bogaćenju rječnika. Rezultati analize pokazuju kako se većina riječi u svim početnicama pojavljuje nedovoljno (odnosno manje od dvanaest puta), a time nisu ni prisutne u različitim kontekstima, a to je preduvjet za njihovo učenje. Dobiveni podaci upućuju na važnost izrade takvih početnica, u kojima prevladavaju djeci poznate riječi i koje se ponavljaju u različitim kontekstima, kako bi se riječ usvojila i time osiguralo uspješno čitanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb