Pregled bibliografske jedinice broj: 1068589
Izrada tipologije samostalnih upisnih područja osnovnih škola u Hrvatskoj: metodološki izazov i iskustvo primjene
Izrada tipologije samostalnih upisnih područja osnovnih škola u Hrvatskoj: metodološki izazov i iskustvo primjene // 7. hrvatski geografski kongres, Čakovec, 9.-11. listopada 2019., Knjiga sažetaka / Orešić, D. ; Lončar, J. ; Maradin, M. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko geografsko društvo, 2019. str. 251-257 (predavanje, domaća recenzija, kratko priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1068589 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izrada tipologije samostalnih upisnih područja
osnovnih škola u Hrvatskoj: metodološki izazov i
iskustvo primjene
(Developing a Typology of Independent Enrollment
Areas of Primary Schools in Croatia:
Methodological Challenge and Application
Experience)
Autori
Vranković, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, kratko priopćenje, znanstveni
Izvornik
7. hrvatski geografski kongres, Čakovec, 9.-11. listopada 2019., Knjiga sažetaka
/ Orešić, D. ; Lončar, J. ; Maradin, M. - Zagreb : Hrvatsko geografsko društvo, 2019, 251-257
Skup
7. Hrvatski geografski kobgres (GEOG7)
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 09.10.2019. - 11.10.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
geografski faktori razvoja mreže škola, održivost obrazovne funkcije, vrste upisnih područja osnovnih škola
(geographical factors of school network development, sustainability of the educational function, types of primary school enrollment areas)
Sažetak
U ovome radu prikazani su metodološki izazovi i koraci u izradi tipologije za 452 samostalna upisna područja osnovnih škola Hrvatske. Upisno područje osnovnih škola prostorno je područje iz kojega učenici upisuju određenu osnovnu školu na temelju prebivališta, odnosno prijavljenog boravišta. Prema mreži osnovnih škola iz 2011. godine, kriterijima matičnosti škola i broju škola u jednom upisnom području diferencirane su tri skupine upisnih područja: samostalna upisna područja (A), samostalna upisna područja s osmorazrednim područnim školama (B) i integrirana upisna područja (C). Samostalno upisno područje osnovne škole obuhvaća jedno ili više naselja iz kojih učenici, koji u njima imaju prijavljeno prebivalište, odnosno boravište, imaju pravo pohađati osnovnu školu kojoj gravitiraju odnosno ustanovu osnovnoškolske djelatnosti koja djeluje unutar granica tog područja. S geografskog aspekta izdvojeno je pet tipova samostalnih upisnih područja (upisna područja s vrlo malim školama i teško održivom obrazovnom funkcijom (A1), upisna područja s malim školama i ugroženom obrazovnom funkcijom (A2), velika, slabije gospodarski razvijena upisna područja s oslabljenom obrazovnom funkcijom (A3), demografski i gospodarski stabilnija upisna područja s održivom obrazovnom funkcijom (A4) i gusto naseljena upisna područja s vrlo velikim školama i perspektivnom obrazovnom funkcijom (A5)). Za tipologiju upisnih područja osnovnih škola Hrvatske primijenjene su multivarijatne analize (klaster analiza i dr.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)