Pregled bibliografske jedinice broj: 1068235
Pluralni diskontinuiteti: jugoslavenska dječja književnost, popisi osnovnoškolske lektire i hrvatski kontekst
Pluralni diskontinuiteti: jugoslavenska dječja književnost, popisi osnovnoškolske lektire i hrvatski kontekst // Detinjstvo, 46(20) (2020), 1; 9-17 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1068235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pluralni diskontinuiteti: jugoslavenska dječja
književnost, popisi osnovnoškolske lektire i
hrvatski kontekst
(Plural discontinuities: Yugoslav children's
literature, elementary school home reading lists
and the Croatian context)
Autori
Hameršak, Marijana
Izvornik
Detinjstvo (0350-5286) 46(20)
(2020), 1;
9-17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
lektira, popisi lektire, hrvatska književnost, jugoslavenska dječja književnost, jugoslavenske književnosti, Branko Ćopić
(elementary school reading, elementary school reading lists, Croatian literature, Yugoslav children's literature, Yugoslav literatures, Branko Ćopić)
Sažetak
Nakon osvrta na osnovne koordinate povijesti popisa lektire za osnovne škole u hrvatskom kontekstu, rad se bavi problemima statusa jugoslavenske (dječje) književnosti, odnosno jugoslavenskih (dječjih) književnosti na toj razini književne reprezentacije i institucionalizacije. U fokusu su mogućnosti definicije jugoslavenske dječje književnosti u kontekstu popisa lektire, kao i odnos popisa i kanona. Pojam jugoslavenske dječje književnosti, odnosno jugoslavenskih dječjih književnosti u radu se nastoji razumjeti relacijski i višerazinski, kao proizvod specifičnih društvenih konstelacija, ali i strategija književnopovijesnog, lingvističkog, i drugog isključivanja i uključivanja, dominacije i subordinacije unutar književnog polja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Marijana Hamresak
(autor)