Pregled bibliografske jedinice broj: 1068076
Razredno-nastavno ozračje, podrška okoline i socijalne kompetencije učenika
Razredno-nastavno ozračje, podrška okoline i socijalne kompetencije učenika // Dicactic Challenges III: Didactic Retrospective and Perspective Where/How do we go from here? / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020. str. 267-278 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1068076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razredno-nastavno ozračje, podrška okoline i
socijalne kompetencije učenika
(Classroom Environment, Social Support, and
Students' Social Competence)
Autori
Vidić, Tomislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dicactic Challenges III: Didactic Retrospective and Perspective Where/How do we go from here?
/ Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020, 267-278
ISBN
978-953-6965-92-2
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razredno-nastavno ozračje, podrška okoline, socijalne kompetencije, osnovna škola
(classroom environment, social support, social competence, students, elementary school)
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati kako učenici osnovne škole opažaju razredno-nastavno ozračje (zadovoljstvo razredom, povezanost, napetost i natjecanje), podršku okoline (roditelja, učitelja, vršnjaka i najboljeg prijatelja) i vlastite socijalne kompetencije. U istraživanju je sudjelovalo 413 učenika od trećega do osmoga razreda osnovne škole u Zagrebu. Rezultati su pokazali da postoje statistički značajne razlike između dječaka i djevojčica, odnosno između učenika s obzirom na dob. Djevojčice statistički značajno višim procjenjuju podršku najboljega prijatelja i vlastite socijalne kompetencije. Analiza rezultata s obzirom na dob učenika pokazala je da mlađi učenici (3. i 4. razred) u odnosu na starije učenike imaju statistički značajno više procjene podrške roditelja, učenika i učitelja. Isto tako, mlađi učenici pozitivnije percipiraju razredno-nastavno ozračje i vlastite socijalne kompetencije. Dob, spol i prosječna zaključna ocjena, pozitivne dimenzije razredno-nastavnoga ozračja i sve dimenzije socijalne podrške značajno doprinose objašnjenju socijalne kompetencije učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija